Niveauforskel mellem rum ved lægning af parketgulv

Jeg skal til at lægge et 14 mm lamelparket gulv i et par værelser og en gang mellem værelserne. Jeg vil gerne fjerne dørkarmen (bundstykket) i den forbindelse. Men desværre ser jeg da at der er 5 mm forskel i højden på spånpladegulvet mellem værelserne og gangen.

Nogen ide til hvordan man laver en pæn overgang mellem rummene i den situation ?

På forhånd tak
Thomas
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alt efter din ambitionsniveau kan du jo vælge mellem et hav af forskellinge lister til netop dét formål. En anden løsning kunne være at lægge et lag foam, filt, masonit eller lign. og på den måde udligne forskellen, inden du lægger dit nye gulv..

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

Du kan jo også lave en "prøveboring" og se hvor tykt det "høje" gulv er og se hvad det består af... Måske kan det slibes, eller erstattes med nogle spånplader der er tyndere... Ellers ville jeg nu nok vælge at lægge en 5mm plade på det lave gulv. Masonit, som tidligere foreslået, koster jo ikke så meget pr kvm, det er bare møgbesværligt at transportere.
Blot som en lille opfølgning kan jeg fortælle, at jeg endte med at bruge et 5 mm underlag. Dette lagde jeg dobbelt i det lave rum og så passede det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis