Udbedring af "Fri betonkant" i afløb

Hej,

Har i mit nye hus 2 x bemærkninger i tilstandsrapporten omkring "Fri Betonkant" i afløbsskåle.... Disse 2 forhindre mig i at få dækket skjulte rør af forsikringen i de rum hvor disse findes, så de skal selvfølgelig udbedres...

Er i kontakt med et firma som tilbyder at kaste en slags emalje på, som så skule fixe problemet (med attest).... Men findes der andre løsninger ?

/Anders
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hug gulvet op og anvend de nye systemer til afløb......
Vådrums sikring, nye klinker på gulvet osv.

Men inden du evt får lavet noget "emalje" så check lige om forsikring osv vil anerkende det som en "godkendt løsning"
Vil systemet på en nu tilstandsrapport kunne godkendes som en lovlig løsning?

MVH Njord
Har netop været i kontakt med mit forsikringeselskab, og de dækker gerne ved emaljering hvis der kommer attest fra firmaet på at det er tæt..

Men kan det virkelig passe at eneste alternative løsning er at hugge gulvet op omkring ? Det er jo en temlig kendt "fejl" ved huse fra 70 og 80´erne...

/Anders
nej du kan bare gøre det med kemisk metal eller lidt kit, men blir det godkendt tror jeg næppe. det virker måske som et stort arbejde at lave nyt afløb men det er hurtigt klaret, og holder i rigtig mange år. det ville jo være surt at få en skade der udvikler sig enormt.
mit ´personlige forslag er at skifte afløbet så er du HELT sikker på der ikke er nogle problemer.
Jeg har altså også valgt at hugge op og udskifte. Det tager godt nok nogle dage, men så kan du også sikre dig at det er gjort ordentligt. Med gedigne materialer (ikke det der gamle smedejernsfaldstammer ol.), og efter moderne standard. Da jeg alligevel var igang besluttede jeg mig for også lige at grave ned til fundament og lægge lidt styrolit, armeringsnet, samt gulvvarme, rør-i-rør vand installationer, og nyt el ført i godkendte kabler, samt diverse svagstrøm (tv/internet/telefon), og selvfølgelig vådrumsisolering som der jo også altid mangler i de ældre huse.

Det løb op i ca. 3.500 pr. kvm (excl. fliser, kar og baderumsmøbler) for et 9 kvm. badeværelse, og ca. 3 ugers slid plus arbejdsløn for betonarbejdet, da jeg ikke lige gad at blande/lægge/køre/osv. 2 kubikmeter beton, men det kan undgåes med en stor familie eller en masse venner der ikke er bange for hårdt arbejde, og ejer deres egne gummistøvler.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis