lokalisere nedstøbte gulvvarmeslanger?

Hej,

Er det muligt at få lokaliseret slangerne til gulvvarme i et rum, Jeg er i tvivl hvor slangerne ligger og om der overhovedet er varme i gulvet på det pågældene sted.
Grunden er at jeg ønsker at bore ned i gulvet et par stedet.

Kan det lade sig gøre og hvem kan jeg evt. kontakte?

Thomas
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kan sagtens lade sig gøre, men det er en lidt pebbret måde, du får dine gulve "røngent" undersøgt. Det er et apparat hvormed man kan se igennem beton og stålplader for at finde eventuelle fejl, i dit tilfælde bliver det så for at finde slangerne/rørene. En anden og mindre kostbar måde er at fotografere med en infarød film, det er der enkelte kamaraer der kan, jeg har bla. et Nikon Spejlrefleks der kan køre med infarøds følsomme film. Jeg har brugt det til at finde ud af hvor huse havde størst varme tab.

V.h. Håndværkeren
Hej,

Jeg stod overfor samme problem og købte så i går en scanner fra Bosch (http://scaptocs.bosch-pt.com/boptocs-sca/Product.jsp;jsessionid=4D99924618AFEC86ABAEB48785FFC7FD?division=hw&language=da-DK&ccat_id=90716&prod_id=9994). Den kan finde metal og træ. Så hvis dine varmeslanger er af den gamle slags (som i mit hus fra 1978 så kan den lokalisere dem. Det kunne den i hvert fald på vores badeværelse.
Den var på tilbud i vores lokale XL Byg i Grindsted til 299,- En hurtigt google viste at det var et rigtigt godt tilbud (se fx http://www.toolshop.dk/shop/digital-detektor-pdo-3076p.html)

Lars
Gulvvarmen i huset er under 10 år gammel og jeg ved at der er brugt plastslanger, så det er desværre nok ikke en mulighed.

Thomas
Hvis du - på et koldt gulv - lukker op for varmen burde du kunne komme meget tæt på placeringen med et lasertermometer

Ved hele tiden at "skyde" på gulvet kan du aflæse hvor varmen stiger hurtigst - dette vil være lige over slangerne

Med venlig hilsen

Fladder
Mine svigerforældre havde bøvl med at fyret tabte vand for nylig. VVS'eren sprøjtede på en eller anden måde et radioaktivt stof ind i rørsystemet og kunne herefter identificere at der var et læk i et gulvvarmerør. Detaljerne kender jeg ikke men nogenlunde sådan gik det for sig.

Du må på samme måde kunne få din VVS'er til at finde rørene til dig nu de er af plastic.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis