Glasbyggesten

Hej

Jeg er igang med at planlægge en renovering af vores 30 år gamle badeværelse. Jeg regner med at bygge en bruseniche op i hjørnet, af glasbyggesten.

Hvor høje er glasbyggesten, inkl. mellemlister, lim og fuge?

Kan jeg bygge de to glasvægge op oven på gulvfliserne? Kan jeg nøjes med at lime den nederste liste fast til gulvet (så jeg ikke skal bore ned i gulvvarmen) og så skrue den ene sideliste fast til eksisterende væg?

Mvh, Lars Olsen
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Thomas

Tak for super godt link :-) Og jeg vil begynde at holde øje med Silvans aviser.

Men, jeg har endnu ikke fundet ud af hvor meget de der mellem-lister plus lim fylder når man montere med deres "Quicktech system". Jeg vil gerne vide præcis hvilket mål jeg kan ramme, så jeg kan sætte vægfliser op til samme højde.

Mvh, Lars
Det var da så lidt :-)

På trods af jeg har arbejdet en del med glasbyggesten kan jeg desværre ikke huske det præcise mål på plasticlisterne, men ellers er jeg sikker på de kan oplyse dig de præcise mål hos Silvan eller et andet byggemarked, jeg mener de er 7-8 mm, så nok caa 1 cm mellemrum.


Jeg har lige fået en mail fra CCvejle, og de siger at en væg på 10 glasbyggesten i størrelsen 190x190x80 bliver 195 cm høj når man bruger "Quick-tech" systemet.

Så ved vi det :-)

Mvh, Lars Olsen
Citat fra Thomas Hjort

På nedenstående link finder du både mål og montagevejledning:

http://www.ccvejle.dk/templates/DT_DownloadDocsItems____5224.aspx

CC Vejle forhandles i Silvan, som tit har gode tilbud på glasbyggesten - så følge lidt med i priserne der.

Hej igen

Bare til orientering, så har jeg just indkøbt 100 stk alm. klar bølget glasbyggesten til 11,95 stykket, i Silvan :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis