Limning eller Svejsning pvc/plast

Hej

Jeg skal "fuge" en kasse i pvc plader
men det løsner sig igen,selvom det er renset/slebet korrekt

Jeg har prøvet flere forskellinge tuber. TEC7 Siko m fl. med
det er lige til at nulre af igen

Så nu går den på om man kan svejse det sammen ?

PÅ samme måde som en LIM Pistol , men bare til PVC samt pvclimtråd ?

Og kan man få fingre i sådanne en svejsepistol til en behersket penge ?

VH Andersen
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En sådan har jeg dog aldrig hørt om ! men har du prøvet at lime pladerne sammen med den type PVC lim vi bruger til tagrender.

V.h. Håndværkeren
Hej Andersen

Jeg kom til at tænke på at Loctite laver en såkaldt PVC-primer som skal anvendes inden man limer PVC med cyanoacrylat (sekundlim), måske var det et forsøg værd

<p>Hilsen<br /> Mogens Kilde</p> <p><a href="http://m_kilde.skysite.dk/">http://m_kilde.skysite.dk/</a></p> <p>&#160;</p>
Citat fra Andersen1

Hej

Jeg skal "fuge" en kasse i pvc plader
men det løsner sig igen,selvom det er renset/slebet korrekt

Jeg har prøvet flere forskellinge tuber. TEC7 Siko m fl. med
det er lige til at nulre af igen

Så nu går den på om man kan svejse det sammen ?

PÅ samme måde som en LIM Pistol , men bare til PVC samt pvclimtråd ?

Og kan man få fingre i sådanne en svejsepistol til en behersket penge ?

VH Andersen


nu ved jeg ikke hvad kassen skal kunne, men en sådan svejser du snakker om har de fleste gulvlæggere som lægger linolium og lign., og de har også den erfaring det kræver at bruge den, på mit tidligere arbejde svejsede vi både i pvc, PP og PE, til at starte med brugte vi samme type svejser som en gulvlægger bruger, senere fik vi en luft/el drevet som var ca 1000 gange nemmere at bruge,

så du skal ud til enten en gulvlægger eller et plastmontage firma smile

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Annonce
Hvis du er helt sikker på at det er PVC, findes der et produkt der hedder Pevicol, som er en limtype udelukkende til PVC. Den er ugiftig og holder fantastisk. Det er bl.a. den type lim der anvendes til at samle rør og fittings på bagsiden af et boblebad, så det er bestemt noget der holder!
Citat fra ashsep10

Hvis du er helt sikker på at det er PVC, findes der et produkt der hedder Pevicol, som er en limtype udelukkende til PVC. Den er ugiftig og holder fantastisk. Det er bl.a. den type lim der anvendes til at samle rør og fittings på bagsiden af et boblebad, så det er bestemt noget der holder!


hvis det er mig du skriver til smile så ja er helt sikker, svejsetråden fik vi hjem enten i stænger eller på rulle og skulle opvarmes til hmmm mener det var ca 260 grader for at hæfte. tråden/stænger brugte vi til at svajse plader sammen med, men rør og fittings brugte vi lim til

så jeg kender godt limen du nævner, og den findes i 2 udgaver, en voldsom giftig en som man blir lidt skæv af at stå og arbejde med:p og som kræver (i følge arbejdstilsynet) handsker maske og punkt udsugning den efterlader en let tåget fuge af lim, den anden som er den du nævner efterlader en grim hvid fuge men holder ganske fortrinligt.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Nej, det var nu mere et råd rettet mod Andersen1, der i øvrigt ikke nævnte noget om nogen ønsker til udseendet efterfølgende smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis