For stort hul i bordblade

Hej
Vi skal have en ny kogeplade lagt i vores marmor køkkenbordplade. Vi har fået et godt tilbud på en Brandt kogeplade, men hullet i marmorpladen er for stort (ca 2 cm i bredden).

Kan man gøre det hul mindre?

Desuden har hullet "runde hjørner" og den nye kogeplade er 90 grader.

Er det et umuligt projekt eller skal vi bide i det enormt sure æble og købe en ny plade?

juli2007150.jpg

hilsen  Theo
_________________________________________________
JEG HAR ALDRIG LAVET NOGET SELV - MEN NU SKAL JEG rolleyes
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan skære et mellemstykke af en rustfri plade, f.eks. 3 mm, som rager 20-30 mm længere ud end din nye kogeplade hele vejen rundt.
Rustfast stål er ikke videre rart at arbejde i, hvorfor det nok ville være en ide at få et firma, der beskæftiger sig med rustfri til at gøre det for dig. Desværre ved de godt, hvad de er værd x 2 :-)

De runde hjørner kan du skære af med en vinkelsliber med en diamantskive på.

Det er forhåbentlig en induktionskogeplade du køber???

Med venlig hilsen
ktm

 

hullet kan desværre IKKE gøres mindre. Marmor er et utaknemmeligt materiale som det er praktisk talt umuligt at reparere i. Så jeg vil umiddelbart sige at i må bide det det omtalte sure æble og investere i en ny bordplade.

Efter billedet at dømme kan i jo slippe billigt om ved den nye bordplade. En plade i behandlet bøgestokke, 50 mm i tykkelsen, ville jo være rig´tig flot i jeres køkken. Og sådan en kan købes for et beløb som os almindelige dødelige kan være tjent med. De kan fås i alle byggemarkeder, har dog kun erfaringer med den jeg købte hos XL Byg

Men skal det derimod være marmor igen eller en anden type sten, kan i med fordel kontakte et firma der hedder Geisler Formstone. De er producenter af alle slags stenplader, og de vil gerne handle med private kunder.

Men held og lykke med dit projekt ;-)

He walked silent and peacefully around the corner

Oversat

Han vandred sidelæns og pis-fuld rund i kornet
Ja det er induktion smile

Desværre tror jeg du har ret i at det med stålet er en besværlig løsning i forhold til pris.

hilsen  Theo
_________________________________________________
JEG HAR ALDRIG LAVET NOGET SELV - MEN NU SKAL JEG rolleyes
Ja jeg har på fornemmelsen at det er en ny plade det handler om
Jeg checker hos Geisler, da vi helst vil have noget i "sten"

hilsen  Theo
_________________________________________________
JEG HAR ALDRIG LAVET NOGET SELV - MEN NU SKAL JEG rolleyes
En ny stenplade er jo heller ikke gratis.
Der må være en tyndpladeindustri i dit område, måske i Svogerslev, der kunne overtales til at give et overslag.

Fornuftigt, meget fornuftigt, med din induktion, Til lykke med den. Du vil nu hade alt andet inden for varmekilder!! :-) :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Du er vist glad for induktion smile smile ...og nej det er ikke billigt med en ny plade i "sten" men det er hvad vi gerne vil have da det er meget godt at bage/ælte/nulre mad på.rolleyes

hilsen  Theo
_________________________________________________
JEG HAR ALDRIG LAVET NOGET SELV - MEN NU SKAL JEG rolleyes
Ved ikke om det kan lade sig gøre rent praktisk, men hvis man nu rettede hjørnerne ud som tidligere beskrevet, og så lavede en indvendig ramme af poleret skifer så hullet fik den rette dimension - tror det kunne blive flot.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Halløj!!

Jeg har lige for et par timer siden i´nstalleret en induktionskogeplade. Den kan dælme godt nok lave noget varmt vand hurtigt... smile

Den er også af mærket Brandt. Den er 77 cm lang og 55 bred. Hvis den gamle du har er større end det, må det være en ordentlig fætter!!
Men ellers ville jeg personligt selv tage en helt ny bordplade, selvom den er lidt dyr!! Jeg tror simpelthen ikke jeg kunne acceptere en "Lappeløsning" Men sådan er jeg... og det får jeg ofte at vide når konen skal hjælpe med vores nye hus...!!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
albino: Ja det var lidt det jeg havde i tankerne, men som også sagt tidligere er marmor noget "gris" at bore og save i, så jeg ved ikke rigtig om det kan la´ sig gi´sig.

Hvcis nogen har et god "opskrift" på en "indre ramme" er jeg ret interesseret i at høre nærmere

hilsen  Theo
_________________________________________________
JEG HAR ALDRIG LAVET NOGET SELV - MEN NU SKAL JEG rolleyes
Citat fra Næstformanden

Den er også af mærket Brandt. Den er 77 cm lang og 55 bred. Hvis den gamle du har er større end det, må det være en ordentlig fætter!!

Næstformanden


Ja så er din kogeplade nok den der hedder: TI682. Det er i hvert fald en sådan fætter vi gerne vil købe.
Vores gamle plade er 3 cm længere og hullet en cm længere end de ydre mål på den nye Brandt.

hilsen  Theo
_________________________________________________
JEG HAR ALDRIG LAVET NOGET SELV - MEN NU SKAL JEG rolleyes
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis