Pris på færdigblandet beton

Er der nogen der ved hvad det koster at få leveret færdigblandet beton?

Jeg er ved at regne på hvad der kan betale sig. Jeg skal have lagt ca 100 m2 i stueplan
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du tænker på at blande selv, så husk at tænke på det arbejde du har med det, kontra det at få det leveret.
Jeg kender et par murere, som ikke ville betænke sig et øjeblik, de ville få det leveret, fordi det netop er en ordentlig omgang at blande selv, og så især når det er den mængde du angiver.
Citat fra Carsten Weye

Hvis du tænker på at blande selv, så husk at tænke på det arbejde du har med det, kontra det at få det leveret.
Jeg kender et par murere, som ikke ville betænke sig et øjeblik, de ville få det leveret, fordi det netop er en ordentlig omgang at blande selv, og så især når det er den mængde du angiver.


Det er rigtig nok.
Men jeg har en murer der skal lægge selve gulvet og det betyder nok ikke så meget for ham om det er færdigblandet eller ej.

Så kommer den gamle og et par venner og hjælper med at blande så det skal også nok gå.

Men jeg skal lige have regnet på hvad det koster at blande selv. Der er trods alt nok en del at spare.
Til klaplag skal du bruge ca. 200 kg cement pr. m3 beton, så du kommer op på ca 2 tons cement, 4,5 m3 sand og 9 m3 sten til de 10 m3 du skal bruge, det vejer omkring 22 tons.

Hvis i bruger en 200 l tvangsblander kommer i op på 50 blandinger, som tager mindst 5 min hver, altså mindst 5 timers knokkelarbejde.
Fritfaldsblandere er helt uegnede til opgaven.

Hvis du har en murer til at lægge gulvet skal du tænke på hans timeforbrug.

Min erfaring er at det billigste er at bestille vibreringsfri beton og at i bruger kræfterne på at skovle det ud over gulvet mens mureren glatter ud.-

Hilsen Aksel.
Annonce
da vi støbte fundament og gulv i en 64m2 garage, brugte vi en 300l tvangsblander, en 900kg graver til at øse i blanderen, 3 trillebører, og ca 3 timers arbejde, og der var ingen der fik noget videre sved på panden.
synes man har tendenser til at overvurdere arbejdet nogengange, for det var ikke nær så hårdt som jeg havde forestillet mig..
Nå men vi havde også regnet på at få leveret beton, og det ville koste omkring 25000+ ekstra for udlæg, og evt ventetid osv.
Og prisen på selv at støbe inkl maskiner ca 10000..

Så jeg ville nok blande selv, og gå i seng med tanken om at jeg har sq lavet skidtet selv til den halve pris.
Tja... Det er vel et spørgsmål om tid versus penge.... Hvis du har god tid, så bland bare selv.. Du sparer min 30%. Har du knapt så god tid, så køb endelig færdigt....
Men Jeg købte selv 1 kubikmeter sidste gang (de, dk-beton, kunne levere hurtigere end jeg selv kunne blande det (!)), og det kostede mig ca. 2500,- inkl alt. Tilsvarende kostede 0,2 kubikmeter mig dagen efter (mix i sække) ca. kr. 800 lidt vand og en times blandingsarbejde....
Så hvis du køber beton i "sække", så kan det altså SLET ikke svare sig hvis du kommer over ½-1 kubikmeter, men du sparer altså stadig tid i forhold til at skulle have en blander, osv.


til 100 kvm. kommer det an på hvor tykt et lag der er tale om. Hvis det er til fundament, og vi taler 40 cm, så er det ca. 40 kubikmeter, og min. styrke 30-35 stykker, og hvis du har lidt travlt, så vælg den vibreringsfri beton, det sparer du alt andet lige også en smule tid på. Det koster ca. kr. 13-1400 pr kubikmeter, plus du skal nok have en pumpe hvis du skal have så meget beton. Så regn bare med ca. 50.000,- plus det løse.

Skal du "bare" have lagt lidt beton på gulvet til at gå på, så kan du vel nøjes med 3-4 cm, så kan du jo "nøjes" med 3-4 kubikmeter, og en lavere styrke. Men hvis du bestiller under 5 kubikmeter, så kommer der ofte diverse tillæg. Så regn bare med ca. kr. 17-1900 pr kubikmeter. Dvs. omkring kr. 8000,-
Og så skal du nok lige have 3-4 trillebøre at køre det i. Der er ca. 16-20 trillebørfulde i en kubikmeter. Så sørg for at have gode adgangsforhold for trillebøre på arbejdsstedet.

Blander du selv, så skal du nok bruge lidt færre trillebøre, men lidt mere tid.

Hvis vi taler om 40 kubikmeter, så skal du bruge ca. 8 tons cement, og 80 tons grus (eller ca. 1/3 sand og 2/3 sten, hvis du ikke kan finde en god nok grus). Dem ved jeg ikke lige hvordan du ville få transporteret hjem, men du skal i hvert fald have god plads for at have det liggende i et stykke tid hvis du kun har en 100 liters blander (!). Og med de mængder, så skal du under alle omstændigheder have en vognmand til at køre for dig (med mindre du selv har en lastbil der kan trække 80+ tons).

Taler vi om 4 kubikmeter, så er det jo "kun" en tiende del (med forbehold for korrekte blandingsforhold). Dvs. ca 800kg cement, og 8 ton grus. 8,8 ton er jo en del, men det er ca. 20-25 ture med en lille 400kg trailer, eller én tur for en vognmand.

Så med forbehold for de korrekte blandingsforhold (jeg bruger selv for meget cement HVER gang, siger de faglærte nørder, men sådan er det jo at være LDS'er), så vil det vel koste dig en del mindre at blande... men det vil omvendt være besværligt at finde plads til alt materialet, og så kommer tiden med at blande oveni.
Hvis du skal bruge til 100m2 gulv skal du bruge ca. 8 m3 beton (8 cm er rigeligt)

Sidste jeg købte (1 år siden) gav jeg ca. 550 + moms for styrke 16, du skal have styrke 25, det koster ca kr. 50 mere pr. m3

Jeg købet det af en entreprenør i Holbæk (kan levere i hele landet) og sparede 30-40% i forhold til liste priserne, jeg kan ikke lige huse navnet, men hvis du vil have det, så vil jeg gerne finde hans nummer til dig

Til de priser kan det ikke betale sig selv at blande!!!

Mvh

Klaus
Citat fra www.spotvvs.dk

Hvis du skal bruge til 100m2 gulv skal du bruge ca. 8 m3 beton (8 cm er rigeligt)

Sidste jeg købte (1 år siden) gav jeg ca. 550 + moms for styrke 16, du skal have styrke 25, det koster ca kr. 50 mere pr. m3

Jeg købet det af en entreprenør i Holbæk (kan levere i hele landet) og sparede 30-40% i forhold til liste priserne, jeg kan ikke lige huse navnet, men hvis du vil have det, så vil jeg gerne finde hans nummer til dig

Til de priser kan det ikke betale sig selv at blande!!!

Mvh

Klaus


Ved godt at emnet er temmelig gammelt, men jeg prøver at finde nogen der vil levere færdigblandet beton til en adresse i hovedstaden (ca. 3 m3) til en fornuftig pris. Hvis det var muligt at få oplyst nummeret på entreprenøren i Holbæk nævnt ovenfor ville jeg være taknemmelig!

mvh APK
ved ikke om firmaet stadig eksisterer men har eller kan du finde det tlf. nr ang billig færdig blandet beton.

mvh sunshine
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis