Diamant hulskæresæt fra HN - hot eller not?

Hej,
Er dette http://harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7548&n=10&KundeID= diamant hulskæresæt fra HN noget nogen her i forummet har erfaring med?

Jeg påtænker at anskaffe sættet, da jeg skal have lavet 12 stk Ø 125 mm huller i 50 mm tykke betonfliser (gennemgang til stolpebærer ifm. anlæg af hævet terasse), samt (på sigt) "flytte" en emhætte ud af køkkenet og op på ydermuren (murstenshulmur fra 1927)

Kan sættet blot holde til do. opgaver koster hvert hul ca. 50,- ;-)
7548.jpg

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har boret en del huller med det nævnte sæt, mest i blandet letbeton/mursten. Her fungerer det fint, der er ikke synlig nedslidning på borene jeg har brugt.

Til gengæld var det en enorm udfordring at bore igennem soklen i Leca blokke. Takket være de dybe borekoppe og de lange borholdere var tykkelsen på soklen ikke noget problem, men borestøv fra lecablokkene satte sig omkring boret og kilede det fast ustandseligt; til sidst blokerede det helt og var jeg nødt til at banke væggen ind med mejsel udefra og slå boret fri.

Sørg for at have en tilstrækkelig kraftig maskine når du borer; jeg prøvede først med en dyr, kraftig mærkevare boremaskine, men den var tæt på at brænde sammen med de store bor; så prøvede jeg med en noname borehammer fra HN, til en brøkdel af prisen, og med den gik det som en leg.

MVH Jacob
Kunne du ikke tage og komme med dine erfaringer, når du har prøvet???

Jeg stod for et par dage siden og så på det samme, men har ikke så meget, her og nu, at bruge det til, men det kommer!! :-)

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra ktm

Kunne du ikke tage og komme med dine erfaringer, når du har prøvet???

Jeg stod for et par dage siden og så på det samme, men har ikke så meget, her og nu, at bruge det til, men det kommer!! :-)

mvh
ktm
Joe da - men det er NU, at den er i "månedens
folder (300,- billigere), så dimsen kan blive 50% dyrere hvis du venter!

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
Du kan bore masser af tegl og Leca med disse bor - tviver på at du kommer igennem bare een betonflise

Tror du skal have fat i et rigtigt kernebor med tilhørende maskine og vandtilslutning

Med venlig hilsen

Fladder
Annonce
Citat fra Fladder

Du kan bore masser af tegl og Leca med disse bor - tviver på at du kommer igennem bare een betonflise

Tror du skal have fat i et rigtigt kernebor med tilhørende maskine og vandtilslutning
Så kunne det jo være sjovt at høre om jholesen havde en 50 mm betonflise der kunne være testpilot (jeg tvivler på at HN's kundesupport kan besvare spørgsmålet - men jeg kan da forsøge mig dér ;-)

PS.: Hos Stark kan man leje noget der ligner Fladders forslag (og det rigtige værktøj ER jo netop mindst det halve arbejde!):

Diamantboreanlæg
CARAT A-1821 med eller uden stativ
230V - 1800W - 9,0 kg
Max. bore dia.:
Beton 120 mm - Mursten 162 mm 250,00

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
Vær opmærksom på at udlejningsbutikken ofte måler boret ved ud og ind-levering og du betaler så per 1/10 millimeter slitage - det står sikkert på prislisten (med småt)

Hvis du sørger for masser af vand, er det ikke mange penge - skal blot tages med i din beregningwink

Med venlig hilsen

Fladder
Har haft det omtalte sæt ca 1½ år. Har boret flere huller i beton, leca, mursten og kampesten. Ingen problemer, man skal bare huske makinkraft og få konen til at vande samtidig med en havesprøjte. Så undgår man også støv ud i hele huset da det bliver bundet i vandet. Og den smule kan man jo nok tørre op bagefter.

Husk: Én negativ bemærkning kan kun opvejes med 3 positive !
[Indlæg slettet]

Husk: Én negativ bemærkning kan kun opvejes med 3 positive !
Citat fra Fladder

Vær opmærksom på at udlejningsbutikken ofte måler boret ved ud og ind-levering og du betaler så per 1/10 millimeter slitage - det står sikkert på prislisten (med småt)

Hvis du sørger for masser af vand, er det ikke mange penge - skal blot tages med i din beregningwink


Jeg lejede et kerneboremaskine med vandkøling osv. hos Johannes Fog - borede tre huller i mursten - der var end ikke brugt 1/10 mm. Det var en ganske underholdende maskine have hjemme - og ja, det var også et meget stor diameter, jeg borede. Men det kostede stadig 975,- at leje det een lørdag formiddag.

Jeg må en tur forbi HN's hjemmeside smile
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis