Garage gulv

Hej ALLE

Jeg har i min garage rald med jord underneden, dette er jeg træt af, og ønsker at støbe et betongulv, MEN hvordan gør jeg dette billigst?

Hvor tyk betonlag skal jeg have?
Skal der rionet i?
Skal jeg fjærne raldet eller skal jeg bare støbe det ned i?

Mvh

Rasmus

NB: Der skal kunne køre en bil ind i garagen.
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du en sokkel i garagen?
Skal der isoleres under dit nystøbte gulv?

MVH Njord
Det er oprindelig en carport som blot er blevet lukket af i siden med træbrædder, den anden side vender mod huset, der er INGEN sokkel.
Der skal ikke isolering under gulvet for min skyld, den eneste grund til at jeg ønsker betongulv, er at det er rarere og rodde rundt på når man laver bil, og så kan en donkraft trille på det.
Hvis ral'en ellers ligger godt og stabilt, ville jeg lægge fliser direkte ovenpå i stedet (i et lag læggegrus). Hvis underlaget ikke er ok eller frosten kommer "krybende", risikerer du ikke et revnet gulv.

- og fliserne er ingen hindring for en donkraft.

Hvis du hører til dem, der også gerne ligger under bilen om vinteren, vil jeg sætte en sokkel, isolere gulvet og støbe. Med en port og evt. lidt isolering i væggene, kan en varmeblæser relativt nemt hæve temperaturen så meget, at det ikke er helt ulideligt at "mekke".... been there, done that.

Mvh.

Jan R.
Jeg vil altså HELST ha beton gulv, der ER lukket af med en garageport, hvad sker der hvis jeg bare graver 10 cm af ligger rionettet og smider 10 cm beton på?

Revner gulvet af bilen?

Revner gulvet pga frost?

Mvh

Rasmus
Altså 10 cm beton og rionet, skal nu NOK holde på din bil.... Men 10cm er jo ikke frostsikkert. Og især ikke i et uopvarmet lokale. Jeg ved dog ikke lige om det vil revne.... Jeg har aldrig haft revner i noget af min beton, så jeg kan ikke sige dig hvor meget der skal til.

Er der en murer tilstede ?
Annonce
Om jeg har en murer tilstede når jeg støber? nej....

Men håber da der findes en MURER herinde!
Please giv mig et svar..
Og hva så hvis der kommer revner????
Det går verden da ikke under af.
Læg en plastfolie under din beton, så slipper du for fugt nedenfra.
Jeg har gjort nøjagtigt som du påtænker, med rionet i, og plast under, og har det mest lækre, tørre gulv. Ca. 10 cm.

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg mente nu også selv om der var en murer tilstede her i forum'et.

Jeg gør også som KTM gør. Jeg er dog optimist nok til at tro at det gavner mig lidt at lægge styrolit først. Så jeg lægger normalt 7,5+ cm styrolit, plastik fugtspærre (tager også radon), rionet på sko, og så x cm grov beton afhængig af hvor meget jeg skal bruge, og så har jeg LIGE en enkelt gang lagt ½ cm fin beton ovenpå den grove, men det var nu også mest fordi beton'en skulle være gulvet, uden brædder eller andet på, og en fin beton er pænere at se på, og lettere at glatte ud. Og jeg var for nærrig til at lave det hele i den fine beton.
Det holder FINT til en bil. Grunden til at jeg ikke kan svare for frosten er fordi jeg selv har opvarmet garage, så den er altid frostfri, og jeg ved derfor ikke om det er nok til uopvarmet garage.
Tak til KTM og TWIST

Er i enig om at 10 cm beton lagt oven på fast jord med rionet i er nok til at bære bilen så det ikke flækker? dvs UDEN jeg ligger stabilgrus under?

På forhånd tak.
10 cm beton er alt rigeligt, hvis du har rionet i. 5 cm kan faktisk gøre det, udlagt rigtig og vibreret.
Kan anbefale flydebeton, det er enormt nemt at arbejde med og koster kun lidt ekstra.

Mvh.

Jan R.
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis