Voks og efterfølgende vaskehal?

Spg. 1:

Er det rigtigt, at man "ødelægger" bilen, når man først har poleret bilen efter dette link:

http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=38559

altså, afslutter med en voks, og derefter kører bilen til vaskehal?

--------------------------------------
Spg. 2:
Er det korrekt forstået af ovenstående link, at man skal bruge:
1. laksrens
2. lakforsegler (el. lignende)
3. voks

--------------------------------------
Kan en poleringsmaskine anvendes til det hele?
- har hørt voks ikke kan klare varmen ved poleringsmaskine?



Venlig hilsen
Alex
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Alex.

Tjoo og tjaaa..

Altså, jeg vasker ALDRIG bilen 14 dage efter den har fået lakforsegling og voks.. Det er fordi begge dele skal hærde først!
Sekundært.. Poleringsmaskine til voks, er noget gris... det skal laves i hånden.

Håber det hjalp, ellers må du give lyd fra dig. evt på min blog.

Vh Hilsen

Michael V Hansen.

Min webshop med bilplejeprodukter

Min blog om bilpleje specielt til gør det selv folk! :)

For at komme rigtig i bund, med lakrens, kan anbefales en poleringsmaskine, i stil med vinkelsliber, og at du har skumrondel på, efter lakrens, kan så anbefales at du lægger Lakkonsevering med maskine, som du kan købe i lidle, der er puder til, lakkonsevering har det bedst med at blive varmet ned i lakken.
Lad den sidde og virke en times tid, for derefter at fjerne det overskydende med maskine.

Man lægger ikke voks på lakforsegling.

Men nu taler jeg også kun med de 15 års erfaring og diplom i at polerer biler.

Aldrig lav det i sollys, vask bilen inden du starter og vask ikke bilen de næste 14 dage efter og er det en god forsegling, skal du kun bruge taxa vask, da der i skumvask er opløsningsmiddel, som kan skade forseglingen.
Hmmm Renault ejer...

Denne her kunne godt gå hen og blive FINT nørdet, men lad os da give den et skud. Det kunne jo være vi begge kunne lære noget...

Primært.
Hvorfor bruger man ikke voks ovenpå forsegleren ? jeg hører dig af nysgerrighed..
Jeg er klar over at man i gamle dage sagde X eller Y - - Men flere produkter idag, er lavet således at de kan kombineres. Men jeg hører meget gerne om dine erhfaringer.

Sekundært.
Hvilken poleringsmaskine er det man kan købe i LIDL, for hvis du foreslår manden at lave bilpleje med sådan en roter buffer ting, synes jeg du gør ham en bjørnetjeneste.

Ingen diplomer her, men jeg polerer da lidt biler fra tid til anden :P du kunne jo checke min refference liste på mit site.


Vh Hilsen

Michael V Hansen.

Min webshop med bilplejeprodukter

Min blog om bilpleje specielt til gør det selv folk! :)

Bare lige for at understrege mit eget statement om at man selvfølgeligt slutter sin lakforsegling af med en Vox, saksede jeg lige denne her ud fra wikipedia.. Hvor artiklen bl.a handler om at klargøre en bil til "Concours d'Elegance"

"It is usually suggested that most sealants cure for 12 to 24 hours before layering additional coats on the paint or applying wax over the sealant"

Vh Hilsen

Michael V Hansen.

Min webshop med bilplejeprodukter

Min blog om bilpleje specielt til gør det selv folk! :)

Voks lægger man ikke på en forsegling, da en forsegling i ordets forstand er en beskytnede hinde, i gamle dage var der teflon i forsegling, at lægge voks på sådan en behandling er desværre spild af penge, med mindre man bruger en dårlig forsegling, der findes flere forskellige.

Og med hensyn til den rotermaskine, skal han kun bruge til at pålægge forsegling og ikke til lakrens, da en lakrens af bilen jo kræver en del mere, end bare en lille rystetur og den er også god til at fjerne det meste af det overskydende forsegling, når den har trukket i nogle timer, det fedter jo det skidt( smiler).

Og så skal han da afslutte med maskine med skumpude, for at øge finish på lakken, er det så en god forsegling, vil lakke stadig efter 1 år afvise skit og snavs og regndråber vil stadig ligge i små perler.
Nu skal jeg jo huske at tale pænt.
Men jeg synes ikke rigtigt du underbygger din påstand med andet end "man gør" - og hvis MAN klargører biler som skal med til Conquers - så gør man det åbenbart som foreskrevet på wiki.
Mere personligt - så gør jeg det også selv, som skrevet på wiki.
Forsegleren, forsegler jo lakken - voksen, som man i gamle dage brugte alene, giver jo bare endnu et lag hud til bilen.
Men jeg har slemt på fornemmeren at dette bliver en af dem hvor vi bare bliver enige om at forblive uenige.
Hvis jeg lige må tilføje helt til slut - mener jeg ikke det er FORKERT, kun at give en bil forsegler, mener bare resulatet bliver bedre når man både bruger forsegler og voks.

Vh Hilsen

Michael V Hansen.

Min webshop med bilplejeprodukter

Min blog om bilpleje specielt til gør det selv folk! :)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis