tagvindue hvor bredt?

Leder efter et tagvindue (vippevindue)velux syntes jeg er for dyrt så bare et andet fabrikat.Nå men det er målene der er lidt et problem,vil gerne op på noget der ligner (b x h)1100 x 1200mm.er der nogen der ved om det findes syntes jeg har kigget godt rundt omkring.skal være enkeltvindue,da det vil være den bedste løsning på projektet

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja.... Det kommer vel an på din tag konstruktion.... Hvis du ikke lige har 1 meter og et eller andet (afhængig af hvilken vej du vil vende vinduet) mellem spræene, så er det et ret voldsomt indgreb, hvor JEG i hvert fald ikke længere selv ville være tryg ved at "lave det selv". Men hvis du ved en masse om spær og tagkonstruktioner, så er det vel ok.
Jeg har dog ikke SET "vippe-vinduer" i den størrelse du nævner, og det lyder ikke som en standard størrelse, men jeg har da selv bestilt i specialmål hos min lokale tømmerhandel, så det kan du vel også ? Det tager så godt nok 12-14 dage før man får sine vinduer, men det er ok med mig, jeg har ikke travlt. Jeg skal nok finde noget andet at arbejde på i de par dage.
Hej SmedenX
VELUX er dyrt, men godt. Det er verdens største tagvinduesproducent og de har ikke lavet andet siden 1941, så de er en vis portion erfaring at læne sig op ad i dén butik.
VELUX laver tagvinduer på helt op til 134cm i bredden. Se størrelsesskema her:
http://www.velux.dk/VELUXCommon/Resources/cache/d9412db4-794b-4463-b00b-54c8bfd83928_Stoerrelsesdiagram_juni_2007_tilrettet.jpg

Som alternativ til skrå tagvinduer - hvis du alligevel er ved at gribe ind i spærkonstruktionen - kunne du jo også overveje én eller flere kviste med traditionelle facadevinduer - eller måske endda en lille altan med en terrassedør monteret i en kvist ?

God fornøjelse med projektet...

Med venlig hilsen
Carsten, VinduesPusher.dk

rolleyes Ledelse er; at fortælle sine medarbejdere præcis hvor skabet skal stå - og derefter motivere dem til, at de selv flytter det derhen !
tak for svarene...
nu er der desværre ikke plads til hverken kvist eller altan,der er velux i nu,men vis jeg fik et meget større vindue i ville hele skråvæggen forsvinde og derved give mere lys og plads over køkkenbordet.har godt set det diagram fra velux,syntes bare at med bredde på vinduet følger også højde,kan godt værre jeg ikke lige har fået det læst ordenligt,men når det jo nok.....rolleyes

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

Jeg forstår ikke helt, hvorfor du mener, at der ikke er plads til en kvist, hvis du allerede i dag har et ovenlysvindue ?
En kvist fylder ikke mere ind i rummet end et ovenlysvindue og den behøver jo ikke nødvendigvis at gå helt ned til gulvet.
Se fx her: http://www.tagkviste.dk/

Med venlig hilsen
Carsten, VinduesPusher.dk

rolleyes Ledelse er; at fortælle sine medarbejdere præcis hvor skabet skal stå - og derefter motivere dem til, at de selv flytter det derhen !
kan godt se det lød lidt mærkeligt,men jeg har en lille kvist lidt længere henne på taget i rummet ved siden af,det ville blive for omfattende hvis der skulle laves kvist,så skulle de bygges sammen,men da det er en kvist fra 1903 er det en lidt speciel en af slagsen, med sinkhat osv.det løber sgu op.vil heller ikke lave for meget om på den gamle stil huset har.

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

Annonce
Jeg prøver lige at overbevise dig om kvistens fortræffeligheder een gang til. Det behøver nemlig ikke at blive så helt vildt dyrt, som du frygter.
Klik her: http://quinntus.dk/default.asp?id=130

Med venlig hilsen
Carsten, VinduesPusher.dk

rolleyes Ledelse er; at fortælle sine medarbejdere præcis hvor skabet skal stå - og derefter motivere dem til, at de selv flytter det derhen !
Citat fra VinduesPusher

Hej SmedenX
VELUX er dyrt, men godt. Det er verdens største tagvinduesproducent og de har ikke lavet andet siden 1941, så de er en vis portion erfaring at læne sig op ad i dén butik....


Koncernen har godtnok IKKE i NAVNET Velux lavet andet en tagvinduerne. Men har haft og har stadig en del andre aktiviteter.

De har lavet fabriksbyggerier i en præfabrikeret udgave. Lavet glas altaner.
Siden er Rationel og Velfac ( Det gamle RiBo vindue ) tilkøbt. desuden laves en del automations og comfortudstyr til vinduerne. Er Faber ikke også tilkøbt i de senere år.

Men Velux er helt sikkert kvalitet...

For kendere er koncernen kendt i forbindelse med navnet V. Kann Rasmussen. Han grundlagde imperiet i 1941 under ganske beskedne former.

MVH Njord
Hej
Er en bredde på 78cm ikke nok, denne størrelse er de fleste. og højde 120-140.
Husk at vinduet måske skal fungere som redningsåbning, og skal så være tophængt og ikke i midten. Det er i visse tilfælde lovpligtig at vinduet skal fungere som redningsåbning.
Jeg ville nu gør det under alle omstændigheder, for så kan man da lukke vinduet ordentlig op, når man vil se noget.
Næsten alt på huset er en investering og ikke en udgift, så velux er det vær, men jeg har også fundet et par andre alternativer.
www.kipa.dk
www.Fakro.dk
eller www.Fakro.de
www.Billigbyg.com

Held og lykke

Med venlig hilsen

Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis