Væghængt toilet

Hej
Jeg har fået monteret et væghængt toilet, men det virker som om det er for højt.
Fra gulv til den kanten af kummen er der 49.5 cm
Jeg kan næsten ikke nå gulvet på trods af en højde på 184cm confused


Mvh
Mikkel
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken kumme er der tale om, fabrikat og type?
Hvilket toiletsæde er der tale om? Hvad er sidehøjden på sædet, ikke låget?

Gennerelt siges det at en kumme skal sidde relativt lavt. man skal gerne have relativt højt siddende knæ... Det skulle være den stilling der giver mest aktion....

Hvis dit sæde er specielt højt kan du evt finde et der er lavere...
De er bestemt ikke i samme højde...

Ellers er der jo kun at pille det hele ned igen..
Evt kan du finde en anden kumme med mindre afstand fra afløb til kumme overside. Og så i stedet kun skifte kummen...

Er der ikke et stativ moonteret inde i vægen? er det ikke et der står på jorden, eller er det en anden opbygning?

Hvad er den anbefalede montage højde?

MVH Njord
Hej,

Jeg har netop fået monteret et Ifø Cera væghængt toilet, og i monteringsvejledningen anbefalede de 40 cm fra gulv til cisternekant. Og jeg må sige - man kan sidde der i timevis uden problemer :-)

Det bagved liggende stativ kan reguleres såvel i højde som i dybde, så med mindre det er en anden konstruktion, så skulle det være til at justere ..... MEN ned med lortet først - Det er en OM'er.

Mvh.
Mugge
Har lige hjulpet med at sætte et væghængt hjørne toilet op hos min søs og svoger. Der var en blå stål-ramme som kunne justeres til rette højde. 37 cm til kumme og 40 cm til brædt i dette tilfælde.
Syntes knap en halv meter lyder lige høj-røvet nok... smile
Men er selvfølgelig et stort arbejde at lave om, hvis ophæng og afløb er indmuret...
Hvad med et lille plateau under... !?

Mvh Jesper
Tømrer

Det lyder da helt vildt. Hvad cisterne har du monteret toilettet på? Ifø eller geberit?

Er bange for du må starte forfra, og regulrere ned i højden på stativet.

www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
Annonce
Jeg har skåret ud i gips, til rigtig mange af den slags toiletter, og alle faldstammer sidder til midt hul omkring de 25 cm over gulv.. hvis det kan hjælpe, til at bestemme om det toilet eller stativ der er forkert...

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Jeg er ked af at sige det , men det billigste er en skammel.

Med venlig hilsen

Søren
hej..

jeg har lige målt på et handicap toilet jeg har monteret i en cafe for ikke så lange siden, det var i ca 50 over gulv til overkant sæde.. det er en lovkrav når det er handicap..

det er ikke sådan at der har boet en før?

det er nok grunden..

M.V.H. Martin
Held og lykke med projektet
Det er helt normalt med disse høje kummer i handicap sammenhæng.

Man kan få forhøjede sæder til almindelige kummer for at lave en nem og hurtig forhøjelse. Disse forhøjelser er henholdsvis 25 og 75mm.

Desuden findes enkelte horhøjede kumme til gulstående modeller. Ellers kan man lægge en ring under, evt ved at støbe en på stedet.

Bare til orientering For her er ønsket jo at få højden den anden vej....

MVH Njord
ifø laver en sokkel, mener der er 2 en på 6 og en på 8 cm..

M.V.H. Martin
Held og lykke med projektet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis