Er det rigtigt ???

Hej LDS'ere

Jeg har hørt, at man SKAL bruge en TVANGSBLANDER, når man skal blande mørtel. Det er vist rimeligt nyt - er det rigtigt ???

På forhånd tak
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Såvidt jeg ved, er det et spørgsmål om, hvormeget du skal have blandet. Yderligere mener jeg, hvis man skal have blandet beton til fx. gulv, så er det lettest med en tvangsblander. Jeg mener absolut ikke, det er et lovkrav.

Helle

Helle MN
måske er det tale om hvad profferne skal bruge, altså arbejdsmiljø og sikkerhed.
Men da jeg bor i et nybygger område så ser jeg profferne bruge både tvangsblandere og fritfalds blandere. Men der er en klar overvægt af tvangsblandere.

Når man kaster materialerne ind i fritfaldsblanderen kan skovlen få fat i "grenene" og så skal man absolut slippe skovlen straks. I en tvangs blander kan man ikke får skovlen ned i blanderen, når gitteret er monteret.

Venligst Njord smile

MVH Njord
i princippet er det ligegyldigt om man blander med rører maskine,betonblander,tvangsblander,omrørerspade eller en skovl cement,vand mørtel skal bare være blandet igennem.
med hensyn til om man bruger den ene eller den anden blander er vel hvad man nu har råd til at investere i da man idag kan købe en betonblander til omkring 2000,00 hvor imod en tvangsblander koster ca 15000,00.
iøvrigt er en tvangsblander nemmere at transportere når vi taler om de små tvangsblandere på op til 80 ltr.
dette er mit bud på dit egentlige spørgsmål.

hilsen mureren

mvh.milton
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis