ups - for mange sten - tak for de mange indlæg - jeg kastede mig nu ud i eksperimente

Hej

Jeg har vist desværre lavet en fejl. Her er hvad der er gjort:

Min carport er gravet ud - ca. et spadestik i dybden og jævnet ud. Hullet har jeg fyldt med nøddesten og derefter komprimeret med en pladevibrator.

Det fungerede fint....i tre dage. Nu har bilens forhjul revet hul i den komprimerede overflade og nu synker den i næsten til bunden.

Spørgsmålet er kan der der gøres noget?

Kan jeg fylde strandsand på og komprimere igen, det bør vel stabiliserer?

Eller måske tørbeton?

Andre forslag er også velkomne.

(jeg har - nu - læst her på siden at jeg skulle have kørt stabilgrus på først og så derefter 5 cm. sten, men kan jeg gøre noget så jeg ikke skal starte helt forfra....please
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Gierahn!

Du skriver selv løsningen.
Strandsand kan du bedst bruge til sandkassen eller til at blande med cement, til beton, da det består af runde korn, der ikke kan komprimeres. Det er det samme med dine nøddesten, de er også runde.
Du skal bruge bakkematerialer til denne opgave i de bærende lag, og evt. nøddesten i top som pynt.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Hvad med stenmel - kan jeg vande det ned imellem stenene og så komprimere bagefter?

Hilsen
Gierahn


I får en status om et par måneder - så ser vi om det stadig holder - har p.t. en indkørsel der ligner lidt en sandstrand - ret sjovt faktisk.

Har kørt 900 kg stenmel på der er vandet og revet ned imellem nøddestenene over et par dage. Det er nu komprimeret med pladevibrator og virker meget kompakt - men som sagt så får i en status til efteråret så får vi se.

Gierahn 2007-07-16
Det ved jeg ikke, da jeg ikke har nogen erfaring i det, men, umiddelbart tror jeg desværre at du kaster både mere tid og flere penge i et projekt der vil mislykkes. Desuden, hvad vil du gøre med dit blandingsprodukt, hvis det ikke lykkes?

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Er fuldstændig enig med Birger

Du er ved at kaste gode penge efter dårlige - Stabilt grus blandes efter et nøje regnet forhold mellem de forskellige gradueringer (grus/sten størrelser)

Så på den igen rolleyes

Med venlig hilsen

Fladder
2 min for langsom fladder var hurtigere, men vi var da enige
Kig lidt rundt i din have. Har du et kedeligt sted som kan pyntes med nøddesten? For de skal nok op igen.
I din carport lægger du minimum 20cm stabil og bagefter 3-4cm granitskæver.
Stabil bankes med en pladevibrator minimum 3 gange, skæver 2 gange.
Husk at du få en 'Se hvordan jeg kører carport'.
Trykker du for meget på gassen vil den med tiden rive skæverne op.
skrab dine sten væk og smid 20 cm knust beton dels er det billigere end stabil, og det bliver en smule hårdere, og stamp når du har smidt 10 cm på, og igen når det sidste er kommet på. bagefter kan du lægge dine sten på igen, det holder, har selv en indkørsel til blokvogn i knust beton, jeg har bare en halv meter, og det holder.
Det, du kalder knust beton, er 'genbrugs-stabil og rigtig nok billiger og ligeså hård som stabil. En pladevibrator kan godt trykke 20cm ned og derfor er to arbejdsgange unødvendige, men kan godt give en følelse af bedre arbejde.
Ifølge nogen undersøgelser er 20 cm nok til med normalt bil befærdede arealer og LDA holder sig til denne standard, såvidt jeg ved. Skulle man tænke på at inbygge en større lag plejer man at bruge 'bundsikring' fra 20cm og dyber.
Citat fra Myrlin

Det, du kalder knust beton, er 'genbrugs-stabil og rigtig nok billiger og ligeså hård som stabil. En pladevibrator kan godt trykke 20cm ned og derfor er to arbejdsgange unødvendige, men kan godt give en følelse af bedre arbejde.
Ifølge nogen undersøgelser er 20 cm nok til med normalt bil befærdede arealer og LDA holder sig til denne standard, såvidt jeg ved. Skulle man tænke på at inbygge en større lag plejer man at bruge 'bundsikring' fra 20cm og dyber.


Er 10 cm (genbrugsstabil eller "alm" stabil) så tilstrækkeligt til fliser der ikke køres på, men kun bruges til gangarealer?

PS.: Er der nogen der har gode førstehåndserfaringer mht. det billigeste sted at købe+få leveret dette til københavnsområdet?

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis