Walk-in Closet

Hej med jer,

Jeg er lige flyttet til det sydskånske, og vi var så heldige at der er et rum udelukkende til walk in closet. Dog også så uheldige at dem der har lavet det i sin tid, har gjort det med grimme rest-plader, søm og øl...tilsyneladende! - så jeg har brug for lidt råd og det virker som om i er nogle kloge hoveder på det område.

Rummet er rektangulært, og døren placeret i den ene af de korte sider.
Rummet splittes op på langs, så vi i den ene side har vi noget skabs system, primært til alle de ting der ikke kommer på bøjler som strømper, boxershorts, bælter mv. I den anden side af rummet hang der noget sjusk af 2 stk hylder en i 15cm højde og en i 1m80 højde. Sidstnævnte var der skruet en træ-bøjlestang på.

hylder og stang er fjernet, der er spartlet op, og der skal snart males.
Nu skal vi så bare finde ud af hvad vi skal bruge af elementer til at bygge det nye med.

Skabene i den ene side lader vi være som de er. Ideen var som det var før, en lang bøjlestang i den anden side til alle hængende dele - men der stopper fantasien også. Så man vel godt finde nogle gode materialer og bygge det samme stang-system op igen... men hvor går man hen og køber sådan noget henne?

Ilva, Ikea og lign. sælger for så vidt jeg kan se ikke direkte elemter i den walk-in retning som jeg tænker her, så man skal nok ud og ha noget utraditionelt. Men her er jeg altså lidt lost.

Her er et hurtigt billede af rummet inden det blev revet ned:
http://www.partyman.dk/index.php?siteEdition=personal&pageId=6&image_call=LoadLargerImage&inputImageSource=../images/Gallery//Bolig/Project1.jpg&originFolder=/Bolig

Kan i hjælpe mig i rigtig retning?

Mvh Kenneth
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi lavede noget tilsvarende, hvor vi brugte standard skabselementer fra HTH til at bygge indmadden. I 2 skabe på 120 cm i bredden satte vi bøjlestænger med støtte på midten. Ligeledes fra HTH brugte vi 4 skydelåger, 2 i hver side, med skinner på gulv og i loft. Den fungerer fantastisk!
Ikea sælger ganske OK skabs korpusser. Og ikke minst har de en bunke forskelligt udstyr du kan montere ( koster lidt, men ikke helt vildt ) Og ikke mindst er det fleksibelt så du kan sætte en hulde mere eller mindre ind. Og fjerne den igen eller erstatte skuffen af en hylde eller ???

Om HTH kan levere nget tilsvarende ved jeg ikke. Men helt sikkert vil alle køkken firmaerne kunn elevere noget der vil kunne bruges.
Men meget afhænger jo også af dine mål... At få lavet specielle elementer koster normalt kassen.. Men det er ofte muligt selv at korte bund og top ned. Huak blot at sikre dig bagbeklædningen sidder rigtig godt. Eller det hele skrues sammen til en stor enhed.

Afhængig af din loftshøjde får du jo ogs et rigtig godt stuve ru over skabselementerne.

Det fine ved Ikea er at deres priser opgives på skabs elementer uden udstyr, altså uden låger og indhold. Rimelig nemt at gå til...

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ok... tanken var også at trappe op hos diverse forretninger i den branche og forelægge sagen, og se hvad de kan diske op med.

Det kunne være super fedt at se nogle billeder på jeres løsninger smile jeg vil tage en google-image søgning senere, der må være masser af inspiration at finde derinde.

Men tak for rådene biggrin

jeg vender tilbage når der sker fremskridt.

/Kenneth
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også