Skift af pakning på Toni Christiansborg køkkenarmatur

Har en vandhane der drypper, så jeg har skaffet et par pakninger, men det er åbenbart ikke så ligetil (for mig) at få det skilt ad.

Vedlagt billede af armaturet samt udsnit af det jeg troede skulle afmonteres for at komme til pakningen. Jeg har brugt en papegøjetang, og mener selv at jeg drejer med nok kraft - men det rokker sig ikke!

Nogen der ved hvordan fremgangsmåden er?

Hilsen
benedikt
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du, med en lille skruetrækker eller lign. tage de rød/blå knapper af? På nogle batterier denne typer sidder møtrikken herunder...
@RuneFeldtmose: Det har jeg forsøgt med med. Se vedlagte - når jeg har fjernet hanen stikker møtrikken (med gevind i) op.

Når jeg så løsner den forsvinder den nedad indtil den ikke kan skrues mere. Men umiddelbart kan jeg ikke løsne noget af den grund...

Skulle man bare kunne hive, eller skal jeg dreje? Begge dele er forsøgt, men måske er det kalket godt til.
chr-g-k.jpg

Det ser altså ud til, at du skal igang med din først forsøgte metode

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

Ja, har selv samme problem med en Toni Christiansborg.

Toni gør et stort nummer ud af at sørge for IKKE at have nogensomhelst service/vedligeholdelsesinformation på deres hjemmeside. Fy !

Jeg har ikke - selv efter flere år - fået løst problemet med at få tingesten skilt ad. Den sidder simpelthen fast .. og så er man jo ligesom 'benedikt' lidt i tvivl om man gør det rigtige. Det er i hvert fald umuligt at få den skilt ad uden at lave store mærker på den også selv om man prøver at beskytte den så godt som muligt med klude, osv.

Da vi købte den - den blev anbefalet af det køkkenfirma som lavede vores køkken - var det med garanti om at den aldrig ville dryppe. Det vidste jeg godt allerede dengang ikke kunne passe, så det er ikke så meget det, som er min anke, men derimod

* at man tilsyneladende konstruerer den så ikke kan serviceres af almindelige mennesker. (lidt ligesom visse biler hvor det er umuligt for andre end det helt rigtige værksted at skifte noget så simpelt som en pære .. på den måde tjener alle lidt på fjolset som købte bilen (armaturet) )

* at man ikke offentliggør vedligeholdelses/service information om sine armaturer på sin hjemmeside.


For mig er det bare en ommer. Jeg tror at Toni er bedst til de mennesker som har råd til at få en VVS-mand til at skifte armatur hvert 2-3 år (i stedet for at skifte pakning). Sådan en er jeg ikke, så jeg tror kort og godt at jeg har valgt forkert mærke. Men de har da så absolut noget af det flotteste design på markedet. Ingen tvivl om det.


Hej,

Var lige inde i anden anledning og så mit gamle indlæg her. På et tidspunkt kørte jeg forbi en Toni udstilling og talte med dem om problemet. Jeg fik faktisk en rigtig god service, og fik udleveret et par pakninger kvit og frit.

Tog forbi Harald Nyborg på vej hjem og købte en tilpas stor skiftenøgle (40 mm tror jeg)
Det var blot at sætte den på med en klud imellem armatur og skiftenøgle og dreje (hårdt), så lykkedes det!
Man skal *ikke* afmontere noget før de skrues af.

Derefter var det en smal sag at få skiftet pakningerne.
Nu har jeg været irriteret længe nok over, at min vandhane ikke slutter tæt ved grebene, så der løber vand ned langs vandhanen og ned på vasken, som kalker til.
Problemet er størst, når jeg åbner helt for vandet, så trykket er størst.

Da jeg har erstattet mit Toni armatur i køkkenet, så havde jeg nu dette tilovers at øve mig på, og jeg har fået skilt dette og håndvaskens armatur ad.

Jeg kan konstatere, at stort set alle mine ventiler lækker lidt. Men de lækker et sted, hvor jeg ikke kan se, at jeg kan udskifte en pakning for at løse problemet.
Se dette billede for hvor det lækker: http://i.imgur.com/QbQQjUX.jpg

Er der nogen med Toni-indsigt, der kan sige mig, om det kan fixes eller kun hindres ved at skifte hele ventilen?

Mvh. Martin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis