Indregistrering af Yamaha 4g

Jeg vil indregistrere en Yamaha 4g (FS1 dx) årgang sidst-i-halvfjerdserne som motorcykel. For så kan jeg nyde min veteranknallert med 60 i timen og mindes min ungdom uden at frygte politiet biggrin

MEN: Hvordan søren bærer jeg mig ad med det? Jeg véd, at det er gjort før, så det kan/kunne lade sig gøre. Men hvor henvender jeg mig? Til synshallen? Til told&skat? Eller hvad?

Hvilke papirer skal der mon bruges?

Håber på, at en eller anden herinden kan bidrage med lidt viden wink
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm, jeg ville nok starte med motor kontoret, de ved det nok bedst wink
Det er SKAT og Synshallen der skal spørges til råds

Start med at gå i synshallen og få at vide om de har typeattest på knallerten som motorcykel - det er en forudsætning for indregistrering

Hvis du ved det er gjort tidligere kan du måske henvise til reg. nr. på denne knallert

Alt i alt tvivler jeg lidt på projektetsad - men lad os høre hvordan det spænder afsmile

Med venlig hilsen

Fladder
Tak indtil videre... Jeg så i bogen "Overhaling i 3. gear" om klassiske knallerter, at der var minimum én yamaha 4g - sammen med Honda DAX og en honda CD50 - med plader på. Desværre kan man ikke se nummeret.. mad

Prøver at ringe til en synshal, alternativt vil jeg skrive til forfatteren og bede om at formidle en kontakt til ejeren af den indregistrerede yamaha.

Kreidler-folkene er på forkant, ser jeg.. De har type-attesten til at ligge på deres klub-hjemmeside.

Der er faktisk gået lidt sport i papirarbejdet nuwink Og når det en gang lykkes, så kan I stole på, at der kommer en "registrerings-how-to-do" på nettet cool
jeg har også læst en artikel på nettet om en der fik sin dax indregistreret. Har prøvet at google efter den men kan ikke finde den..... Men det kan lade sig gøre. Så vidt jeg husker beskrev fyren det som om det ikke var noget problem. Du skal bare have fat i de rigtige steder og så går det sin gang...

mvh jan
Så vidt jeg ved kan det praktisk talt ikke lade sig gøre længere.
For at indregistere knallerter som MC skal de opfylde de nye EU krav mht. Forurening, støj osv.
Noget med at du skal have katalysator på osv.


Det er ihvertfald hvad jeg er blevet fortalt.

Mvh.
Kasper Egebo
Hej du,

Jeg ved godt det er en gammel tråd, og at du måske allerede har fået klaret skærene.

Jeg er administrator af http://yamahafs1.dk/forum , og derinde har vi lige haft emnet oppe, og det kan sagtens lade sig gøre. der er faktisk en komplet "how to" guide med alle de nødvendige ting man skal gøre i rigtige rækkefølge.

Mvh Morten B
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis