Opbygning af gulv - undgå knirken ?

Davs

Jeg er ved at opbygge et skelet, i samarbejde med mine spær, på 1. sal, hvor der skal ovenpå skelettet, skal laves forskalling med gulvvarme, og ovenpå igen en 22mm gulvspånplade.. Så er det store, spørgsmål : Hvordan UNDGÅS knirken, om få år ???

Har hørt noget om at man skal lime fer/not i gulvspænpladerne samt lime dem ???
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra StenKrog

Davs

Jeg er ved at opbygge et skelet, i samarbejde med mine spær, på 1. sal, hvor der skal ovenpå skelettet, skal laves forskalling med gulvvarme, og ovenpå igen en 22mm gulvspånplade.. Så er det store, spørgsmål : Hvordan UNDGÅS knirken, om få år ???

Har hørt noget om at man skal lime fer/not i gulvspænpladerne samt lime dem ???

Ville mene at hvis du skruer alt så sku den ged være barberetwink ....ska du være helt sikker så smører du alle spær med parafin inden du belægger dem....

US Freelance smba

Boligrenovering Tømrer-Murer-Tagdækker

Bygningsservice Arbejde fra lift/kran

Kranførerudlejning Mobilkran-Tårnkran-Fjernbetjente kraner

Maskinudlejning m. fører Minigraver-Maskintrailer-Motorbør-Stamper mm.
Citat fra StenKrog

Hmm har fået afvide at jeg skulle sømme ALT ??? - havde selv tænkt mig at skrue, hvilket jeg også har gjordt indtil da..

Parafin ?? hvad er det og hvor købes det?? er det en holdbar løsning også om 10 år ?

Det er det at et søm "tillader" feks. gulvplanker at arbejde som gør at de knirker.....nogle gange kan det være nødvendigt at bruge søm af æstetiske årsager og i de tilfælde er det vigtigt at ha brugt parafin mellem gulvplanker og strøer/gulvbjælker/spær......

Parafin er en slags starin som er udvundet af olie men det tørrer ikk ud hvilket starin(lys) gør med tiden....er sku ikk helt sikker på hvor du køber det henne, da metoden og det stykke jeg har og bruger er arvet fra en gammel lære mester.......

US Freelance smba

Boligrenovering Tømrer-Murer-Tagdækker

Bygningsservice Arbejde fra lift/kran

Kranførerudlejning Mobilkran-Tårnkran-Fjernbetjente kraner

Maskinudlejning m. fører Minigraver-Maskintrailer-Motorbør-Stamper mm.
Lyder rigtig godt.. SKAL gulvplader limes sammen så??? vi snakker om et 22mm spånpladegulv med fer/not ?
såvidt jeg er orienteret er standard procedure at lime pladerne til strøer og i samlinger. efterfølgende får de så en ordentlig omgang sømning og så er den ged barberet :p :p
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis