radiator

Hej

Jeg skal til at rille ud til strøm og vand her i weekenden, og i den forbindelse skal jeg have styr på vores radiatorproblem i soveværelset.
Den er omkring 25 kwm, vi havde egentlig tænkt os sådan en smart flad smal en som er 2 meter høj, men efter hvad jeg kan finde ud af er den ikke stor nok til værelset sad

Jeg har vedhæftet et billed af vores nye 1. sal

Jeg havde tænkt mig at radiatoren skulle sidde bag ved døren ind til soveværelset, derfor en høj smal en.
Men den var desværre ikke stor nok, så derfor har jeg tænkt på at sætte en under vinduet ud mod altanen (den vil komme til at side under en skrivebordsplade), men er det nok med en radiator i den ene ende af værelset ?
Jeg kan tilføje at jeg har fået nyt tag og der er isoleret med 400mm.

Og ja jeg har overvejet gulvvarme, og valgt det fra.smile

MVH
Flemming
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der ikke nogen der har et bud, eller har jeg ikke forklaret mit problem godt nok.
Vi har valgt gulvvarmen fra da jeg syntes det blev for dyrt og når det er på første sal, syntes jeg ikke effekten er så stor, vi har det selvfølgelig i badeværelset.
Nogen i vores vennekreds har det, og her syntes jeg ikke rigtig jeg kan mærke nogen forskel, når det er på første sal.
Jeg har lavet gulvvarme i gulvet i vores kælder, og her er der virkelig valuta for pengene.
Hej til FAG.

jeg går ud fra at det er rummet der er 25m2. Vi har en udnyttet loftetage på ca 100m2 fordelt på 3 rum her er der ialt tre radiatorer dobbelte 2 på 56*90 og en på 36*90cm, ved en fremløbstemp. på 55 grader har vi endnu ikke oplevet at afgangen blev varm.Så jeg kan ikke forstå at det med den isolering ikke skulle være nok med den bag døren. Jeg formoder at i har lavenergiglas i vinduerne og derfor ikke behøver at tænke på kuldeindfald herfra. Og jeg gir dig ret i at hvorfor lave gulvvarme på 1. sal det har I jo allerede fra stuerne nedenunder.

Hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej

Radiatoren bag døren er klart min favorit, og ja det er soveværelset på 25 kwm.
Den jeg har fundet er en hudevad PK5V 2000 mm høj og 500 mm bred, og de anbefaler den til 12 kwm (757 watt), og det er jo kun det halve af hvad rummet er.
Så jeg er bange for den ikke er stor nok, men det kan være det går. da 1. salen er højisoleret med nye lavenergi vinduer. Men tør jeg satse på det ?

MVH
Flemming
Annonce
Hej.

Den du vil ha bag døren svarer tilen af vores på 2*900*600mm så jeg ville ikke være så bange for at den ikke er stor nok, men det afhænger meget af din fremløbstemp.

Hilsen Kovas.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg har lige været nede og kigge på fjernvarmen, og fremløbstemperaturen er 70 gr. lige nu.
Så hvordan kan jeg beregne om det går med denne radiator.

Måske skal jeg bare nøjes med denne radiator i første omgang, og så forberede til en mere hvis det ikke er nok. Så kan det vel ikke gå helt galt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis