Billig rillefræser ?

Hey igen

Vil lige høre om der er nogen af jer der nogle steder hvor man kan købe
en billig rillefræser? jeg ved godt at pris og kvalitet hænger sammen men jeg
er villig til at tage chancen smile

Søren

Kun døde fisk flyder med strømmen wink
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Haraldnyborg har en til 589 kr.
Hej,

jeg har også gået og kigget på rillefræsere - og er meget i tvivl. Jeg kan se at man kan få dem fra ca kr 500 til over 5000. Pris og kvalitet følges sikker ad.

Så er der alternativet at leje en god rillefræser hos et udlejningsfirma. Men ofte er man jo som gør-det-selv'er i den situation, at værktøjet skal være til rådighed når man har tid og lyst til at fræse riller - og ikke omvendt. Derfor har jeg også besluttet mig for at købe en, når jeg om et ½ års tid skal til at fræse kabler ind.

Modellen fra Harald Nyborg, som i opbygning minder om en rundsav, har tidligere været diskuteret og blev af en bruger beskrevet som meget klodset og pladskrævende at anvende og så brændte den hurtigt sammen.

Når du kigger efter en rillefræser, skal du være opmærksom på hvor dybt den kan fræse. Mange af de billige modeller med 125 mm skive kan kun fræse 25 mm i dybden og så er der så vidt jeg kan se ikke særlig meget luft til kabelrør og dækkende mørtel. Derfor vil jeg have en model med 150 mm skive, de kan skære 40 mm i dybden.

Jeg har ikke fundet noget overblik over de forskellige modeller på markedet. Derimod har jeg haft stort udbytte af at kigge på tyske Ebay (som i parantes bemærket har utroligt meget værktøj). Ebay hjemmeside er www.ebay.de og her kan du søge efter rillefræsere som på tysk hedder mauernutfräse eller mauerslitzfräse. Så vil du få et godt overblik over de forskellige modeller og størrelser.

Håber du eller andre kan bruge min kommentar,


mvh Janus
Davs

Jamen som elektriker kan jeg da godt komme med min erfaring..

Normalt bruger vi Baier, da de er forholdvis billige (Ca. 7-8000,- inkl støvsuger)

Men hvis jeg personligt selv havde pengene til det, havde jeg købt en hilti rillefræser.. Det er sku kram. (Over 10.000,-)

MEN dudes, tænk lige over det. hvis i kun skal fræse riller derhjemme er det FINT, med en fattigmandsmodel..!

Havde en gut som jeg sagde til at han kunne låne en baier af mig, for et vist beløb. Han valgte derfor at køre ud i HN og købe sådan en fattigmands.. Han ræsede riller i hele hans rytte (ca. 30-40mm dybe) og det var sku udemærket. Så tænkt over det, lad da være at bruge 7000,- hvis i kun skal fræse riller i jeres eget hus. Og hvis lortet fra HN skulle gå istykker så op i røven med det, ud og byt det..
Jeg tror nu osse at jeg går efter den billige model og så må den holde så længe den kan.

Jeg købte osse en billig el mejsel hos HN, den kostede 400 kroner, og inden den sagde farvel, ja da havde den hugget et terrazzogulv op på 15m2 plus en betonbagtrappe.

Det synes jeg er helt okay....

Kun døde fisk flyder med strømmen wink
Annonce
Har lige været inde på HN's side og synes ikke jeg kan finde een. Nå men jeg har jo også min vinkelsliber og min mejsel.
ja kombinere den billige fra omkel harald og så med en vinkelsliber + mejsel til det sidste
og fordel ved vinkel er at du kan få en forsats hvor du kan fræse gammel mørtel ud fra mursten
hvis du en dag skal fuge om
og den med den billige fra harald giver jeg stenkrog ret i ud og byt hvis den ryger sig en tur

alt i alt = billigste løsning når du ikke skal bruge den 8 timer hver dag året rundt = at være smart i dette ene tilfælde

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

@Hans1-9: HN tog den af programmet omkring efteråret 2007 (Ca samme tid som tråden er oprettet) Jeg var heldig at få en af dem. Og den har været med til et par huse efterhånden. Sidste år gik den i stykker, fordi en bekendt overspændte bolten. Men efter at have kontaktet HP-værktøj, som har reperations og servicekontrakten på værktøjet, fik jeg en ny bolt, helt uden beregning.

Det er en probuilder rilleskærer med softstart. Og den kører fantastisk!


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
HN har den igen på hylderne: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6485&n=20100


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis