4 pillefyre eller een stor ????

Pillefyr...4 længet gård
Hej Alle

Vi er 4 friske mennesker som er ved at købe en gård. Der skal laves rigtig meget. Lige nu er der el varme og en enkelt brændeovn.
Vi har tænkt på at der skal være en pillefyr i hver længe,suppleret med el varme i flere af værelserne. Alternativet er een stor pillefyr, som måske står udendørs og giver varme til hele huset. Mit ? til jer er ...Hvad kan bedst betale sig.... og hvis nogen har en ca pris på den store pillefyr.
Gården er på 500 kvm. cool på forhånd tak.
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal ihvertfald passe på med ham den Pillefyr, lyder som om det er en der render rundt og roder i alt !

Spøg til side.
Din ide med et pille fyr i hver længe kan du godt glemme alt om, det vil simpelthen blive for dyrt.
Jeg kan forstå at det kun er noget i har i kiggerten, og for mig lyder det nærmest som noget af et Tantesofi projekt.
Er det en firelænget gård, bestående af stuehus og lade/stald/maskinhus hvad der var det mest almindelig.
Så skal i vide at i ikke sådan bare lige uden videre kan gå igang med at ændre de andre bygninger til beboelse, der skal søges tilladelser (tonsvis af papirarbejde) der skal kloarkeres, bygges nye elindstalationer, og skorstenene er heller ikke bare lige noget man sætter op.
Når i så engang er kommet så langt, og vil til at indstalere varme ville det nok være klogt at tage en nærmere diskution om hvad der bedst kan betale sig, til opvarmning. Elvarme er totalt YT med de elpriser vi har her i landet, Brænde ovne er en mulighed et stort pillestoke fyr er en anden mulighed, her skal der så trækkes rør til radiatorer eller gulv varme.
Hvis det ydermere er en gammel gård som i måske kan få for en "slik" kan i godt regne med at den første halve milion ryger lige ned i et stor hul inden huset er rigtigt beboeligt.

Meeen drømme er gratis !

Ps, bortset fra at det er det forkerte forum/tråd du stiller dit spørgsmål i. Du skulle have lagt det i Lav hus......

V.h. Håndværkeren
Citat fra Irforsig

Pillefyr...4 længet gård
Hej Alle

Vi er 4 friske mennesker som er ved at købe en gård. Der skal laves rigtig meget. Lige nu er der el varme og en enkelt brændeovn.
Vi har tænkt på at der skal være en pillefyr i hver længe,suppleret med el varme i flere af værelserne. Alternativet er een stor pillefyr, som måske står udendørs og giver varme til hele huset. Mit ? til jer er ...Hvad kan bedst betale sig.... og hvis nogen har en ca pris på den store pillefyr.
Gården er på 500 kvm. cool på forhånd tak.


Hej,

Det er godt at I er friske. Mht. fyringsøkonomi er det næsten ligegyldigt om I vælger vand/vand varmepumpeanlæg (også kaldet jordvarme eller naturvarme), luft/vand varmepumpeanlæg eller pillefyr. Jordvarme er dyrt at installere, pillefyr kræver en del pasning - så hvorfor ikke vælge det enkleste: et luft/vand varmepumpeanlæg som er enklest at istallere, ikke dyrere end pillefyr + skorstene mv. og som I netop med fordel kan opstille en af seperat til hver af længerne. Evt. suppleret med brændeovnen til de koldeste perioder - som regel har man også altid lidt brænde og affaldstræ det kan være rart af få lidt nytte af på sådan en gård.
Jeg forhandler Jordvarme samt Luft/vand anlæg og vil gerne give dig vejledning så du finder den rigtige løsning. Der er mange faktorer som spiller ind når man skal vælge sin varmekilde, det er vigtigt at sætte sig ind i alle muligheder og deres fordele / ulemper, det kan være svært at gennemskue hvilket anlæg der præcist dækker ens behov på den bedst mulige måde.

du kan finde mine kontaktinformationer på www.varmjord.dk under "jordvarme"

Venlig hilsen

Martin Børgesen
Citat fra Varmjord.dk

Jeg forhandler Jordvarme samt Luft/vand anlæg og vil gerne give dig vejledning så du finder den rigtige løsning. Der er mange faktorer som spiller ind når man skal vælge sin varmekilde, det er vigtigt at sætte sig ind i alle muligheder og deres fordele / ulemper, det kan være svært at gennemskue hvilket anlæg der præcist dækker ens behov på den bedst mulige måde.

du kan finde mine kontaktinformationer på www.varmjord.dk under "jordvarme"

Venlig hilsen

Martin Børgesen


Hej Martin,

Dejligt med en fornuftigt indlæg - efter min mening er varmepumper et virkelig godt og billigt alternativ til ildelugtende brændeovne.

Mvh
Annonce
.. og så kan man få varmepumper til centralvarme, billiger i drift end pillefyr. Dette kan laves som en stor unit i stedet for 4 seperate.

mvh

Peter

<p>Peter Madsen</p>
Du kan evt. se på denne her http://www.octopus.tm/ jeg får et sådan anlæg, her til den første, men er på arbejde til d. 30/7 så den skal sættes op i aug.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg ville købe en brændekedel (Da brænde er det billigste brændsel du kan skaffe dig) + supplere med solvarme. samt noget backup til når hele gården er på ferie som er 100% fuldautomatisk, såsom oliekedel, gaskedel, fjernevarme, el...
Citat fra Bri_Jac

Jeg ville købe en brændekedel (Da brænde er det billigste brændsel du kan skaffe dig) + supplere med solvarme. samt noget backup til når hele gården er på ferie som er 100% fuldautomatisk, såsom oliekedel, gaskedel, fjernevarme, el...


Ja og dog !!

Man hører dette argument ofte, at fast brændsel er det billigeste opvarmning, men er det nu også det ? hvordan regner man den ud ? Er det når man køber brænde hjem tørret og flækket, eller er det når man selv skal tage sin bil og kører ud i skoven, starte sin benzin kædesav, tage sin bil hjem igen. Bestille en lastvogn til at hente det i skoven, få det læsset af hjemme, og bruge sin strømslugende brændeflækker ???

.. det er utrolig meget håndtering med et stykke brænde inden man kan fylde det i sin kedel, jeg gik væk fra det af samme årsag.

Mvh

<p>Peter Madsen</p>
Et voksent halmfyr kunne jo også nemt være en mulighed for jer at installere så er der heller ikke så meget arbejde ved at fyre med træ som man for det til at lyde som der er.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis