Min bil "piver/hyler"

Jeg har en VW Golf, diesel.
Når jeg starter og kører de første 5-10 meter hyler den, men holder hurtigt op igen.
Jeg bliver helt nervøs over det skrigeri, fordi jeg har hørt at man skal passe meget på med netop dieselbiler og drivrem (eller hvad den nu hedder). Kassen som remmen befinder sig inde i er mærket med kilometerantal. Jeg går ud fra at tallet beskriver det antal kilometer som bilen havde kørt, da der kom ny rem i.
Det burde ikke være nødvendigt at skifte remmen endnu har jeg fået at vide, men kan jeg regne med det, tror I?
Mvh. Lene

Mvh. Lene :-)

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Remmen skal ikke skiftes hvis du lige får en til at spænde den.. det tager 5 minutter..
Lader du den være så bliver den slidt..
Det kan også være at dit batteri er dårligt så den trækker en hulens masse strøm og derfor hyler i remhjul..
Hyler den også efter start når du forud har kørt en meget langt tur.. over ½ time..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Remmen skal ikke skiftes hvis du lige får en til at spænde den.. det tager 5 minutter..
Lader du den være så bliver den slidt..
Det kan også være at dit batteri er dårligt så den trækker en hulens masse strøm og derfor hyler i remhjul..
Hyler den også efter start når du forud har kørt en meget langt tur.. over ½ time..
Svar: Nej, den hyler kun ved opstart. Tusind tak for dit svar. smile Jeg får nogen til at stramme den. Der er ikke noget i vejen med batteriet, det er også helt nyt.
Mvh. Lene

Mvh. Lene :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis