Silverstorm Akku 18v boremaskine..?

Jeg har kigget på denne maskine... i min søgen efter en akkumaskine med slag og helst under 1.000 kr...
http://www.toolshop.dk/shop/silverstorm-akku-18v-181p.html

Hvad siger du - jeg vil helst ikke brænde numsen wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jah, som alt "billig" værktøj er det jo fint nok til LDS'eren.. Så det er en fin maskine hvis den kun skal bruges til lidt der hjemme..
Hvad med en Makita BHP451 LXT 18 volt Lithium-Ion Kombi slagbore/bore/skrue... Fætteren koster ca det dobbelte hos www.prishammeren.dk en super maskie jeg selv lige har købt...

De har andre gode maskiner til rimelige priser..

Men 18 V 3 gear og slag masser af moment.... Og Lihium batteri
Var lige hvad jeg faldt for. Jeg kender Makita fra arbejdet ( gotnook mest i MXT serien men de er lidt tungere og billigere,, Men de holder til prof bug i forbindelse med dagligt smede arbejde....

MVH Njord
Ja, njord, Mikita laver nogle fandens gode maskiner der virkelig rykker.. Men de er desværre også dyre.. Der er ikke meget ved at smide 2000 kr efter en maskine du måske kun bruger ~10 gange om året.. Så hellere købe en ny når den evt. er slidt op..

Men selvfølgelig kan jeg da også godt opfordrer til at købe kvalitet.. Du har unægteligt noget mere og bedre værktøj for de ekstra penge.. Og med den nye LXT serie får du alle fordelende: Ingen selvafladning, fuld kraft til det sidste og ikke mindst lavere vægt..

Overvejer om jeg mon ikke skulle købe mig sådan en fætter.. Sidder og bliver helt vild med denn smile
Min søn bliver teaterteknikker i næste uge .. det er ham der skal have den og han ønsker en eller anden.. hvis ikke det kan blive en dewalt.. min grænse går ved ca. 1.000 kr. og så må der godt være slag i...
Nu får i den der silverstrom til at lyde som en helt discount maskine.. men man kan jo købe akku boremaskiner helt ned til 300 kr.. med lader, batteri, bits og ægte ærgelse.

hvor stor er forskellen på en hhv. 12v - 14,4 og 18v ... Jeg kan godt regne det ud i volt men i praktis???

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Citat fra grandoldman

Nu får i den der silverstrom til at lyde som en helt discount maskine.. men man kan jo købe akku boremaskiner helt ned til 300 kr.. med lader, batteri, bits og ægte ærgelse.

hvor stor er forskellen på en hhv. 12v - 14,4 og 18v ... Jeg kan godt regne det ud i volt men i praktis???


Jeg indrømmer straks at jeg ikke kender "Silverstorm" men jeg kender Makita'en og den er super lækker.. Og jeg kender mærket fra arbejde hvor de har afløst Dewalt.. de holt ikke så længe som Makitaerne....

Personligt vil jeg hellere droppe slagdelen og gå på 14,4 V og få et mærke der bare er super.... Hellere have en supermaskine der holder..

Jo flere volt jo mere kraft.... men det kan ikke nødvendigvis sammenlignes mellem de enkelt mærker... Motoren betyde meget.
Du bør sammenligne momentet. Men det opgives ikke ret tit for ukendte mærker.

MVH Njord
Annonce
Et bud kumme være denne fre Prishammeren...

Varenummer: 6270DWPEUK
12v akku bore- skruemaskine m. 2 bat. med lader
Leveres med 2 stk 12 volt batterier samt transportkasse


Her får du en halvprofessionel maskine til spotpris.

Lille og kompakt maskine
2 gear
16 momenttrin + boretrin
Med gummibelagt greb

Om du finder bedre eller lækrere maskine er klart dit valg.
Men min erfaring taler mere for kvalitet end smarte features.....

Jeg har selv en lille grøn 12V Bosch med digital i rumpen.. den er hverken kraftfuld eller andet lækkert.. men den skruer da....

MVH Njord
Bilka kan sælge dig en af de blå 14,4V Bosch med et moment på 30 newtonmeter incl. to halvanden amperetimers batterier for en tusse. Det er sgu ikke helt ved siden af.
tak for hjælpen.. wink smutter lige forbi Bilka før jeg beslutter mig..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej Forum

Lidt hjælp søges.
Skal have ny boremaskine, men kan ikke rigtig finde rundt junglen.... confused Jeg mener....12v, 14,4v, 18v også 1,5 A, 2,0 eller 3.0 A.

Så vil gerne høre jeres mening om hvilken maskine jeg skal gå efter, den skal bruges til LDS og må koste 1500-2000 kr

Glæder mig til at høre...smile smile smile
Måske et spark i en gal retning, men ikke flere akkumaskiner til mig, de sidste DEWALT batterier holdt 2 år og en uge, jeg vil overveje en generator som en slags stikkontaktuafhængighed. Jeg har dog nu en Festool, men når batterierne er slut, er det batterimaskineslut.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis