Tråden er låst

Cat 5E PDS kabel til fast installation

Ja som sagt har jeg ovenstående til salg.
Kablet er i hvid og er godkendt til 1000Mbit.
Jeg har katonder med 305M pr katon.
kasserne har fået fugt og er dermed ikke helt firkantet mere, kablet fejler dog intet.
pris ca 500 kr pr kasse

\René
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er du 100 % sikker på det kabel er godkendt til 1000 mbit

kablet er ikke skærmet så man vil få støj ind på kablet det er en ulempe ved lange kabel træk og i professionelle instalationer vil man aldrig bruge utp kabel men derimod stp kabel som er skærmet kabel
Ja nu har jeg arbejdet med det i 5 år så er helt sikker på det. Cat 5 er til 100Mbit, cat 5e er til 1000Mbit.
Cat 6 anbefaler er skærmet skal bruge bestemte stik og er svært for folk som ikke har udstyret at lave som installation uden fejl.
Så ja, og det med profesessionelle installationer, ved jeg ikke hvad du mener med, har nu laves over 80.000 edb drop og her er kun blevet brugt skærm ved specielle steder, og det vil sige måske ved 6000 af de drop, de andre kører med alm. Så det er jeg ikke enig i.

Flere af de foreninger hvor kablet er blevet brugt kører de også 1000Mbit på det nu.

\René
Kan man opnå 1000MBit hvis man bruger alm. netstik og ved at samle dem med f.eks. en papegøje-tang? Eller bliver kvaliteten for dårlig?

Jeg har før sat netstik på 100MBit-kabler uden en specialtang, hvilket virkede fint.

Mvh. AllanE
>\Allan
Ja det kan man godt, eller vælge lexcom 125 som kan samles uden tang, de stik du har samlet med papegøje tang er sikkert brandrex, eller en anden producent. De er ikke dårligere bare anderledes, hvor jeg synes de andre er nemmere og hurtigere, men jo hvis stikket er godkendt til 1000Mbit så kan de sagtens, men det stik du snakker om fås jo i nye og gamle udgaver, så skal bare være en af de nye.
Man lavede først cat 5 som var godkendt til 100Mbit, så lavede man cat 5e som var en nyere version som er godkendt til 1000Mbit.
Efter her har er cat 6 først lige begyndt at blive lidt mere brugt, men meget sværer at få uden fejl pga skærmning, større afstands krav osv, derfor er cat 5 e stadig det mest brugte, cat 6 e er også med metal hus osv.
Har selv trukket selvsamme kabel cat 5e i hele mit hus og kører 1000Mbit på det, så ingen problemer der.
6 kasser tilbage
ja det har jeg.

\René
Hej Rene
Da jeg snart får Internet gennem sydvestenergi, er det så noget kabel jeg ville få brug for.?

Med venlig hilsen

Søren
4 x 305 meter for 1220 kr. ???
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis