Interesse for LED istedet for alm. lyskilder til SPOT ?

Davs

Jeg er ved at lave en mindre markedsanalyse, omkring brug af LED istedet for alm. halogenspot til "halogenbelysning"

Grunden til dette er at jeg muligvis ønsker at lave en webbutik kun sælgende LED lyskilder. ?

Nogen der kunne være intereseret i at udskifte deres lyskilder (fx. 20w 12v) med 3w LED.

Naturligvis bliver lyset samt spredningen omtrendt den samme. Også farven vil være varm hvid.

En af de store forskelle er effekten (Meget billigere i brug) samt at de ikke udvikler varme (Ingen brandfare mere), desuden skal også nævnes at deres holdbarhed er ca. 10år ved KONSTANT brug.

Noget negativt er dog at de umiddelbart ikke kan dæmpes ligesom almindelig halogenbelysning kan.

Prisen for en 3w 120lm, varm hvid (spredning 20 grader) vil blive ca. 90,- ??
Til Gu5,3 og diverse andre fatninger (både 12v men også 230v)
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja tak, hvis du kan love mig det samme lys i farve og spredning - så vil jeg sku gerne skifte alle mine 30 spots til LED - jeg har lidt svært ved at tror at det virkelig virker lige så godt, men jeg vil meget gerne modbevises...
Hep!!

Jeg skal snart bruge nogle spots til renovering af huset. Så hvis du kan lave nogle gode forsøg som jeg kan se.... Tjaa... så kan det være du finder en kunde på LDS.smile

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Bestemt interesseret! Specielt til 230V - lad os høre hvordan det går :-)

/Silas
Citat fra StenKrog

Davs

Jeg er ved at lave en mindre markedsanalyse, omkring brug af LED istedet for alm. halogenspot til "halogenbelysning"

Grunden til dette er at jeg muligvis ønsker at lave en webbutik kun sælgende LED lyskilder. ?

Nogen der kunne være intereseret i at udskifte deres lyskilder (fx. 20w 12v) med 3w LED.

Naturligvis bliver lyset samt spredningen omtrendt den samme. Også farven vil være varm hvid.

En af de store forskelle er effekten (Meget billigere i brug) samt at de ikke udvikler varme (Ingen brandfare mere), desuden skal også nævnes at deres holdbarhed er ca. 10år ved KONSTANT brug.

Noget negativt er dog at de umiddelbart ikke kan dæmpes ligesom almindelig halogenbelysning kan.

Prisen for en 3w 120lm, varm hvid (spredning 20 grader) vil blive ca. 90,- ??
Til Gu5,3 og diverse andre fatninger (både 12v men også 230v)


Hej

Desværre er farven ikke helt den samme, men kan bestemt fås i acceptabel farve.

Holdbarhed... nok mere omkring 5år. Problemet med høj effekt led, er at de bliver varme.

Spredning på 20 grader ! Hvordan er det det samme som 60 grader ?
Lyset fra led er ikke så diffust som halogen. Så derfor er 20 grader efter min mening alt for lidt.


Husk der er mange kinesere der sælger en masse skidt. Du skal vide hvad du kigger efter inden du køber noget hjem.
Annonce
Hej. jeg har købt pærer hos www.trenden.dk varenummer 1763, 230 v, stor fatning, de fungerer udmærket ved indkørslen og over indgangsdørene og jeg har ikke aktier i firmaet Mvh.

De er på 2,2 w og der er 36 led pærer ihver, holder ca 5,5 år ved konstant brug, ja og jeg indrømmer de brænder konstant

Benny N.
Citat fra Benny Nielsen

Hej. jeg har købt pærer hos www.trenden.dk varenummer 1763, 230 v, stor fatning, de fungerer udmærket ved indkørslen og over indgangsdørene og jeg har ikke aktier i firmaet Mvh.

De er på 2,2 w og der er 36 led pærer ihver, holder ca 5,5 år ved konstant brug, ja og jeg indrømmer de brænder konstant


Trods sparepærer/supersparepærer skal man slukke for dem, hvis alle DK'ere lod som Benny led-lyset brænde ville vores el-forbrug gå op.

Jeg hilser da også led-pærer velkommen, jeg har et par liggende som jeg prøver at indsætte flere steder og vurderer lysfarven og spedningen, nogen steder andre pærer bedre. Som loftspot er led-pærer udmærket.

 

en spredning på 20 grader er almindelig for halogen lyskilder..

Som elektriker er det dog oftest jeg anvender lyskilder med en spredning på 35 grader...


Citat fra zink_brian

Hej

Desværre er farven ikke helt den samme, men kan bestemt fås i acceptabel farve.

Holdbarhed... nok mere omkring 5år. Problemet med høj effekt led, er at de bliver varme.

Spredning på 20 grader ! Hvordan er det det samme som 60 grader ?
Lyset fra led er ikke så diffust som halogen. Så derfor er 20 grader efter min mening alt for lidt.


Husk der er mange kinesere der sælger en masse skidt. Du skal vide hvad du kigger efter inden du køber noget hjem.
Citat fra StenKrog

Davs

Jeg er ved at lave en mindre markedsanalyse, omkring brug af LED istedet for alm. halogenspot til "halogenbelysning"

Grunden til dette er at jeg muligvis ønsker at lave en webbutik kun sælgende LED lyskilder. ?

Nogen der kunne være intereseret i at udskifte deres lyskilder (fx. 20w 12v) med 3w LED.

Naturligvis bliver lyset samt spredningen omtrendt den samme. Også farven vil være varm hvid.

En af de store forskelle er effekten (Meget billigere i brug) samt at de ikke udvikler varme (Ingen brandfare mere), desuden skal også nævnes at deres holdbarhed er ca. 10år ved KONSTANT brug.

Noget negativt er dog at de umiddelbart ikke kan dæmpes ligesom almindelig halogenbelysning kan.

Prisen for en 3w 120lm, varm hvid (spredning 20 grader) vil blive ca. 90,- ??
Til Gu5,3 og diverse andre fatninger (både 12v men også 230v)


Helt ærligt hvad har i gang i?? confused

Jeg kan huske da jeg startede på dette forum, så blev jeg høvlet ned fordi jeg skrev varenumre og priser i mine indlæg, og så kan stenkrog lave en "markedsanalyse" og så falder i alle til patten.

Men ok så vil jeg også komme med en markedsanalyse:

Hvem vil købe billige vvs artikler?
Hvem vil købe billige el artikler med gratis levering fra dag til dag?
Hvem vil købe billige LED spotpærer ?
Hvem vil købe billige lamper fra Nordlux, Frandsen, Verner Panton?
Hvem vil købe billige biler?
Hvem vil købe billige huse?
hvem vil købe billige piger?

Resultatetaf denne markedsanalyse bliver offentliggjort senere.

Mvh

Klaus
Til spot vvs
de der piger hvor billige er de?
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis