banken i motor

Hej..
Nu forsøger jeg så at lave et indlæg om MC...Alle de med knallerter må også godt komme med et bud....


Har lige købt en BMW 60/7.. jeg syntes at der er lidt banken i motoren, når motoren "ikke trækker".. Det kommer ikke fra toppen, lyder som om det kommer fra selve motoren... nogle bud ???
Der er selvf nyt olie på.. Mener jeg kan se at cylindre er B (overstørelse tror jeg ???)

Mvh Jan J
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kan det være tændingstidspunktet? den skal tænde lige efter stemplet har nået toppen.


 

Hej Jan.
At cylinder B er lidt større er nok et synsbedrag, men de sidder ikke lige over for hinanden når du står og kigger ned over tanken på cyl.
Hvis den banker kan det skyldes slidte plejlstangslejer. Det er jo en ældre maskine og du ved nok ikke om den tidligere ejer har behandlet den ordenligt, eller den bare har fået "tæv"
Men du kunne jo prøve at give den en lille Swedol kur, tap 2 dl. olie af motoren og tilsæt 2 dl. Swedol. Du skal have maskinen op og stå på central støtte benet medens du skifter. Når du har skiftet må du ikke tage koblingen før maskinen har været godt varm, altså starter du den og lader den stå i tomgang eller lidt over og lader den blive godt varm inden du trækker koblingen og køre dig en tur på en halv times tid. Tager det den banke lyd så er det helt sikkert fordi den er slidt i lejerne.

V.h. Håndværkeren
Takker for jeres svar..

til grossmann.. Er helt med vedr tændning.. det er ikke noget med det at gøre..

Håndværker:
Ang BMW mc... har man cyl. størelse A B C det er overstørelser så man kan sætte de stempler i der passer til cyl. Er helt med vedr placering af Cyl. ;-)

Det kunne snildt være slidte plejlstangslejer, eller krydspind.. det er ikke nede ved krumtappen.. så retningen er rigtig...

Jeg har selv tænkt på "stempelbanken" ved det kan være et problem med HD.. men ved ikke om BMW kan lave det også, men det kan alle vel rolleyes

Men vil lige skille af og kikke lidt på det..

Mvh jan J
Hej Jan.

ØH nå så du vil bare lige skille den ad, "do æ sanli et kea e-t"
Jeg var ikke klar over det med cylinderstørelserne, men blev så det klogere Tak !
Bare du så ikke er lige så uheldig som min ven Ole Bendtsen, han skulle sætte en ny krumme i min MZ, det var ham selv der sagde at det var det der var skyld i at den så ofte satte sig i cylinderen når jeg pressede den. Så manden havde fået pillet kobling og generator af, inden han tog top og cylinder. Blot for at opdage at min Krumme intet fejlede, men at der var nogle sætnings mærker på stemplet.
Og jeg har hele tiden holdt på at det var cylinder og stempel der ikke passede sammen, jeg ville have nye lidt større stempelringe og honet 2/100 dele af cylinderen. Det får jeg så nu, og Ole går nok og bander i skæget, for det var ris til egen røv.

V.h. Håndværkeren
Citat fra Håndværkeren

Hej Jan.

ØH nå så du vil bare lige skille den ad, "do æ sanli et kea e-t"
Jeg var ikke klar over det med cylinderstørelserne, men blev så det klogere Tak !
Bare du så ikke er lige så uheldig som min ven Ole Bendtsen, han skulle sætte en ny krumme i min MZ, det var ham selv der sagde at det var det der var skyld i at den så ofte satte sig i cylinderen når jeg pressede den. Så manden havde fået pillet kobling og generator af, inden han tog top og cylinder. Blot for at opdage at min Krumme intet fejlede, men at der var nogle sætnings mærker på stemplet.
Og jeg har hele tiden holdt på at det var cylinder og stempel der ikke passede sammen, jeg ville have nye lidt større stempelringe og honet 2/100 dele af cylinderen. Det får jeg så nu, og Ole går nok og bander i skæget, for det var ris til egen røv.

V.h. Håndværkeren


Hejsa..
nu er det heldigvis ikke så bøvlet at skille en boxer af.. Har haft fornøjelsen et par gange før ;-)..
Har målt lidt på krydspind, men de ser ski ok ud.. Men er meget bange for at jeg skal have honet,eller nye cyl og stempler... puha.. dyrt ;-)
Men efter at have målt, tror jeg desværre at det er stempelbanken.. har aldrig hørt om det på en Bimmer... men har da ofte hørt nogle der "Banker" som min, så det er måske et velkendt problem, jeg bare ikke kendte til..
ja ja vi lærer hver dag..

Jan J
Annonce
opdate..

2 nye cyl og stempler.. pakninger, stempelringe, 2600kr pluds 3 timers arbejde.= ingen banken mere.. Fedt !!

Som håndværkeren sikkert skriver.. "det kunne jeg jo have købt en MZ der virker for ;-)".. Og det er jo ikke engang løgn.. Men nu virker det..

Mvh jan J
tilgengæld er det da billigt for de stumper godt det virker
men der skulle vil ogsa være en fordel ved bmw :-) :-)

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Hej Jan.
Næh ! Så skal du faktisk være heldig, hvis du finder en MZ til den pris, de er blevet et eftertragtet objekt.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis