Ny bagtrappe, mangler ide'er

Hej med jer

Jeg vil gerne have mig en ny bagtrappe men synes jeg mangler lidt inspiration.
Den skal være i 2 trin og kunne i princippet være muret, støbt eller andet.

Det kunne jo være at I andre havde haft gang i samme projekt og så havde samlet jer lidt links til inspiration.
Så det jeg efterspørger er lidt hjælp til inspiration fra jeres side smile

Jeg tager lige et billede af den eksisterende trappe senere idag så i kan se mit elendige grundlag smile

Søren

Kun døde fisk flyder med strømmen wink
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
[Indlæg slettet]

MVH Njord
Hvad med at lave det i granit.
Enten med plader eller find nogle gamle vejsten... Du kan være heldig at finde en gammel trappe fra et hus der skal rives ned..
Du kan også vælge at sætte det i brosten og så mure det op med fuger osv. Men bristenene skal da være ret plane.
Du kan også støbe en trappe og beklæde trædefladen mad granit.

MVH Njord
Hej Akselj.
Jeg tror nu ikke at Søren er interesseret i at slæbe alt det grus ind i huset !

V.h. Håndværkeren
Under normale omstændigheder, befinder en bagtrappe sig inde i et hus. Og det er det Søren mangler inspiration til, hvis du ellers gad læse spørgerens første indlæg.

Håndværkeren
For mig kan en bagtrappe mindst lige så godt være udenfor...
På et almindeligt lidt ældre hus ses ofte et par udvendige trin op til døren, såvel bagdør som fordør...

I etagebyggeri findes ofte såvel en fortrappe som en bagtrappe og de er begge normalt indvendige.

Så for mig er opfattelsen fortsat at der er tale om en udvendig trappe på et par trin.

Nu har spørgeren jo egentligt også lovet et par billeder til at forklare nærmere, men den venter vi fortsat på... Så bliver debatten ganske givet afgjort....

MVH Njord
Njord har fuldstændig ret, det er en gammel villa med de 2 berømte trin op til vores bagdør.

Jeg skal nok lægge et billede ind, jeg sidder lige midlertidigt i vores stue ved computeren da jeg har revet hele vores kontor ned sad

Derfor har jeg hængt lidt i bremsen med at få taget det billede ...sorry smile

Kun døde fisk flyder med strømmen wink
Jamen så trækker jeg mig baglæns ind i stærekassen igen !

Håndværkeren
Du kan evt. benytte H+H Multiplader, som du nemt kan tilpasse og lime sammen med H+H pladelim. De er nemme at arbejde med og kan belægges med fliser efterfølgende. Desuden er prisen forholdsvis lav og du kan bygge en trappe på 3-4 timer.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis