Kan det virkelig passe?!?

Hmm...confused

Nu er det flere dage siden jeg stillede et spørgsmål vedr. maling af en cykel, og hverken Njord eller Håndværkeren har svaret.

Hvad sker der?

Kan det virkelig slet ikke lade sig gøre at male den selv?wink

Mvh

Kaspersmile
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo mal du bare selv... Pensel eller spraydåse er dit valg....

Jeg vil hellere få den pulverlakeret hs en proffer... Men helst en man kender pga prisen.....

MVH Njord
Hej.
Man kan godt male den selv, men det er et stort arbejde..

1: den gamle maling skal af for at give det bedste resultat, det er som regel en pulver lakering de er malet og den nemmeste måde er at skille det hele af så du kun har rammen. Herefter varmer du malingen med en varmepistol, Varmen gør at malingen slipper, og du kan nemt tage den af med en stålbørste...

2: Brug en god grunder der også har en rust hindrende effekt. Man kan få den på spray, så bliver det pænere...

3: Mal nu cyklen den farve du vil, igen med spray og afslut med en lakering..

Saml det hele igen og den er så god som ny.
hvis du har mulighed for det så skil cyklen helt ad og så få den glasblæst et sted det gir helt klart det bedste grunlag for et ordenligt slutresultat

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

Selvfølgelig kan man gøre det selv.
Hvis det ikke skal være "prof", så kan mindre også gøre det (end det de andre har foreslået).
1: skil den ad - så godt du kan.

2: Det du ikke kan skille ad (og som ikke skal males) skal have evt. plastik omkring (evt. de billige skraldespands-poser fra køkkenet - luk til med tape).

3: Slib med fint sandpapir på "den gamle maling", så den nye farve kan sidde fast. Slib ikke helt ind til jernet - den gamle grundmaling må ikke slibes væk.

4: Mal / spray med ny farve. Helst (mindst) 2 gange. Pas på malingen ikke løber (kan nemt ske). Hvis malingen løber - tør af med en klud.- Vent til malingen tørre - slib let med sandpapir igen - og mail igen. Øvelse gør mester.

5: kan evt. lakeres, når malingen er hærdet (vent mindst 2 x 24 timer - læs på den maling du bruger, hvornår den er hærdet).
Tak for svarerne

Som I nok har bemærket har jeg også emnet kørende på en anden tråd. Den her var kun ment som en helt igennem venlig joke, fordi jeg imponeret over hvor tit især de to, kan hjælpe os alle med problemersmile

Mvh

Kasper
Og jeg takker for tilliden.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også