Lærke hegn

Jeg har indkøbt materialer til at lave et fint nyt hegn rundt om min terrasse.
Min plan efter at have haft stolperne i olie 2 dage var at støbe dem ned med beton om. Jeg har siden læst at det må man ikke gøre med lærke træ kan det passe?
Så er der jo mulighed 2 og bruge stople sko, men da den ene side bliver ca 12 m lang og med ofte direkte vesten vind ind på, så tvivler lidt på om det er nogen super løsning.
Er kommet en del i tvivl, så alt hjælpe er velkommen.

På forhånd tak.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis stolpeskoen er korekt monteret kan den også holde dit hegn, hvis det er den type hvor der er en flance op ad stolpen på hver side af denne. Du kan så vælge om du vil sætte gennem gående bolte i eller franske skruer, der nok er den mest brugte metode.

V.h. Håndværkeren
Tak for svaret. Jeg har i mellem tiden fundet ud af hvordan jeg vil gøre det. Nedstøber galvaniseret fladjern som skal gå 30 cm op af begger sider pr. stolpe og sætter derefter stolperne så der er luft under. Læste mig til at gennemsnits levetiden for lærk i jorden er ca 5 år. Hvilket er en "del" i underkanten. wink
Jeg vil så anbefale dig at bruge noget vinkel jern i stedet for, så er det lige ved at hvis der køre en lastbil ind i hegnet, så får den slemme buler. HE HE !

V.h. Håndværkeren
Citat fra Håndværkeren

Jeg vil så anbefale dig at bruge noget vinkel jern i stedet for, så er det lige ved at hvis der køre en lastbil ind i hegnet, så får den slemme buler. HE HE !

V.h. Håndværkeren


Ja havde også tænkt på vinkel jern om 2 sider men måske det er en smule overkillsmile
Flad jernet er af kraftig karakter 6mm * 50 mm så burde alt andet lige kunne holde.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis