Støbning af vindueskarm

I mit badeværelse er jeg blevet nødt til at placere brusenichen således, at vinduet bliver en integreret del af brusenichen. Derfor skal jeg have lavet en ny vindueskarm, da den eksisterende i træ næppe kan holde til den vandbelastning - og i øvrigt heller ikke ligefrem vil passe ind.

Jeg vil derfor støbe en vindueskarm i beton. Den skal være skrå, så den hælder ud mod rummet, så eventuelt vandsprøjt nemt kan løbe af. Den skal selvfølgelig til sidst behandles som vådrum, og beklædes med fliser som resten af badeværelset.

Jeg har flået den gamle vindueskarm ud. Jeg har tænkt mig at lægge en stålplade i bunden, som rækker tværs over indermur og ydermur (så betonen ikke ender 2 etager længere nede). Jeg vil lægge en strimmel murpap ind, så betonen ikke får direkte kontakt med bagsiden af murstenene fra sålbænken. Jeg vil også lave passende afstand fra vindueskarmen til en efterfølgende siliconefuge. Og så vil jeg ellers blot sætte et bræt på foran, og smide noget beton i, og få rettet af til den rigtige facon.

Vil det være en okay fremgangsmåde, eller er der noget jeg skal være opmærksom på?

/Jan
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jan.
Det lyder meget rigtigt, på nær en enkelt detalje "Jernpladen" Det ville nok være bedre om du kilede et brædt fast i hulrummet imellem yder og indermur.
Der kunne ske det at på et tidspunkt ville jernpladen begynde at ruste og rusten trække ud igennem betonnen.

V.h. Håndværkeren
Kom med nogle billeder
Dude...Billeder fortæller mere end ord..

Citat fra Håndværkeren

Hvad skal vi med billeder ! Er du ikke visuelt anlagt ? Sten Krog
Prøv nu bare at se det for dig, en flot færdigstøbt vindues karm, med den helt rette skråning der er så skrå at det er komplet umuligt at parkere et arsenal at champoer og andet skrammel der ikke høre til i en vindues karm, senere belagt med flotte fliser det bare står flot poleret af husets frue.
Selv det kan et billede ikke erstatte.

V.h. Håndværkeren
Håndværker - din beskrivelse er helt korrekt. Lige indtil det med husets frue. Hun fulgte s'gu ikke med i håndværkertilbuddet, men engang imellem kunne det nu være praktisk at have een til at holde i den anden ende.

Men hvis Sten vil beundre mit mesterstykke, så skal han nu have lov. Jeg tager et billede i morgen når det er blevet lyst igen - og vindueskarmen forhåbentlig stadig sidder der...

/Jan

Av, har det ikke været lyst siden år 2007? Jeg skal også støbe en skrå vindueslysning, så det ville være fint med et billede.

Ingeborg


Når lysten driver værket

Du kunne jo sætte et billede af dit vindue ind, så opgaven blev visualiseret :-). 


fase
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis