Spartel på glat maling

I et par gamle køkkener, som skal istandsættes, er der på en del af væggene malet med en glat maling nedenunder det nuværende tapet. Det har sikkert været den del af væggene, hvor der ikke i sin tid (1935) har været tapet på. Jeg aner ikke hvad det er for en slags maling, men overfladen er glat og hård.

Jeg kan vel ikke bare fuldspartle ovenpå den overflade? Jeg kan ikke tro, at spartelmassen kan få ordentlig fat. Er der noget jeg kan behandle den med - eller er jeg nødt til at finde stålkopbørsten frem?

/Jan
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Glæder mig også til at høre nogle gode svar på dette. Ser ikke ligefrem frem til at skulle have puds i hele huset.

Har personlig overvejet at klæbe (vådrums)gipsplader direkte på væggene...

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

Enten det, eller de lidt tyndere afretningsgipsplader, som netop klæbes op. Men det strider lidt mod min samvittighed bare at gemme problemet væk under diverse plader. Jeg er dog heller ikke begejstret for at skulle til at bruge stålbørste eller facadefræser for at fjerne problemet ...

Så jeg håber, at nogen har en lidt nemmere løsning.

Nå - jeg har en vindueskarm der skal støbes ...

/Jan
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også