Valg af bil...Citroën Berlingo eller Peugout Partner

Hej NG

Jeg går og overvejer købet af en varebil, og overvejer at købe en Citroën Berlingo 1,9 Diesel eller Peugout Partner 1,9 diesel.

Men hvilken bør jeg vælge og hvorfor?

Jeg søger et upartisk svar, men har du en bil af ovennævnte mærke og model, og har haft store problemer, så er jeg da lydhør.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er de ikke totalt ens? Jeg ved godt at der er forskellige lygter og forskærme, men alt indmaden er fra samme fabrik.

Green

det edr samme motor det eneste forskel er for lygter oh forskærme. ellers er de ens. så det er op til dig om der skal stå citroën eller peugeot.
Citat fra lund21

det edr samme motor det eneste forskel er for lygter oh forskærme. ellers er de ens. så det er op til dig om der skal stå citroën eller peugeot.


Jeg ville vælge Citroen pga lygter og skærme,(samt service) men indemaden er den samme. Så det er skam dit valg.rolleyes rolleyes
Jeg vil sige at der er for mig bedre service ved citroen, har selv haft en jumpy den er lige et nummer større, de passer heller ikke hjul sammen,da centre hullet ikke er enes og der er en styre tap på den ene og ikke på den anden,kan ikke huske hvorfor en den er på. men held og lykke

L.Sindalsen

Mariagerfjord

 

 

Annonce
jeg har en berlingo diesel 1,9 fra 2003,den har gået ca 75.000 nu.
har aldrig haft problemer med den anden end min udstødning har været tæret over for ikke så længe siden.den køre mellem 15 og 17 km på literen,køre sgu godt.er en af de sikreste biler på markedet i øjeblikket.min er på gule plader så den er jo lidt dyre at ha.

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

for at sige det lige ud, så har jeg ikke hørt noget god om disse 2 biler.
jeg skulle selv bruge en god rummelig bil, til privat brug. vi har valgt en Hyundai Matrix.
Sådan hvad jeg lige kan minnes så er det stort set det samme.

grunden til at jeg ikke har valgt de 2 biler som du forslå er:
1. har ikke hørt noget posetivt om dem.
2. begge mærker har stadig problemer med el
3. det er lidt for underligt at 2 forskellige mærker lavet 2 helt ens biler? eller også er det bare mig..

men hvad skal du bruge af bil,
privat eller firma?
antal passager eller plads til vare?
pris?
udsendene?
etc. mærke?

M.V.H. Martin
Held og lykke med projektet
Skæg bil du kigger efter !!!!

Har selv haft 2 af slagsen en af de allerførste partnere der kom til landet i 97 eller -98 med dobbelte bagdøre !!! Køb ikke sådan en - de bagdøre spærrer for udsynet bagud så selv lastbiler ikke kan ses !!! mad

Købte den næste i -04 en Partner 2,0 HDI - Der er noget mere skud i den end i 1,9 eren (specielt med sådan en dims( læs. chip) i motoren ! de er vist meget forbudte nu wink )- vi kørte en del til Italien i den og det gik rigtig fint - forbruget var i gennemsnit 15 - 16 km/l diesel og jeg VED hvor stærkt sådan en (post) kasse kan køre - også over lange strækninger

Kik efter karroseriskader alle døre er MEGET store og passer godt ! sålænge karrossen er hel ! men ellers blir du vildt glad for al den plads :-)

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Citat fra mnoergaard

men hvad skal du bruge af bil,
privat eller firma?
antal passager eller plads til vare?
pris?
udsendene?
etc. mærke?


Hej mnoergaard og andre

Jeg har prøvet at besvare ovenstående spørgsmål, så godt jeg har kunnet.

Bilen skal være en dieselbil, og skal bruges privat til transport af min(e) hund(e), og skal derfor være en gulplade bil, men pga. vægtafgiften så skal den helst være fra før 1/6-1998 for at holde afgiften nede. Jeg synes ellers at en nyere 2,0 HDI vil være Nice, men så stiger vægtafgiften med ca. 5000 kr.sad

Der skal være plads til min. fører + 1 passager, men gerne fører + 2 passager.
Der skal ligeledes, som minimum, være plads til et dobbelt hundebur på 100cm bred / 100 cm lang / ca. 72 cm høj, og gerne et ekstra bur med indgang fra siden af bilen, dvs. bil med skydedør i mindst 1 side.

smile Pris/kvalitet = billigst pris / bedst kvalitet, man er vel jyde.

Hvad du (mnoergaard) mener med udseende ved jeg ikke lige, men bilen skal være forholdsvis pæn og uden større rustangreb. Helst nysynet.

Vedrørende mærket, så har jeg også haft kig på Mercedes Vito og VW Transporter All-rounder, men der er jo en verden til forskel i størrelsen og måske også diesel forbrug? Ellers skal det bare være et anerkendt mærke som holder og hvor motoren går mange kilometer.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
nu tænker jeg meste nye biler.
jeg har haft brugte og det gider jeg ikke igen.

min ene arbejds kolega har købt Hondas Fr-V, den roser han også til skyeren, der er 3 forsæder, og der er masser af plads til hunde burd, han har haft 2 stks inde i.

som sagt har jeg selv Matrixen som jeg er glad for, den kan du klappe sæderne sammen på, så ledes at du får masse af bagage plads.
vi har en hvis plade bil, da vi er en i gang med at udvide familien.
som det er nu, kan jeg side godt som føre, have barnesæde bag mig og konen til højre for barne. desuden kan vi have barnevorgnen inde i bilen uden at pille hjulene af, dog skal du klappes sammen..
Den fåes også som gul plade.


fordleden dag var jeg ude og se på en Fiat de har en dublo mener jeg den hedder, meget afskylig bil at se på, men havde jeg ikke lige købt min matrix, så havde jeg nok overvejet den, der er 2 rækker bagsæder hvor de selvføllig kan pilles ud, men hvis man "bare" tager den sidste række ud, så får du en kæmpe begage rum, vil næsten tro at jeg kunne stille en barnevorgn ind uden at pille hjulene af og uden at klappe den sammen. den koster 190.000kr på hvide plader som ny...
Det eneste der er med denne bil, det er at det er en FIAT, har haft sådanne en, og har meget blandet følelser for mærket som helhed..

men du vil have brugt forstår jeg.

der til kan jeg kun sige at mine oplevelser med det er at jeg har mådte rap. den for mere en jeg kunne få for bilen. og at man på ingen måder er sikker på hvordan bilen er kørt inden man køber den.
så jeg køber aldrig brugt mere.

M.V.H. Martin
Held og lykke med projektet
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis