med eller uden moms?? thats the question

Jeg vil lige høre om det er os der er helt gal på den.

for et par måneder siden havde vi besøg af en lokal vvs mand som skulle give et tilbud på en "fuld" entreprise på vores nye badeværelse på 1.sal.
Enterprisen skulle indeholde vvs,murer og tømrer da vi selv ville lave el, malerarbejde og nedbrydning.

Badeværelset ville ende op med at være på 10 m2.

vi fortalte at vi havde sat 150.000 af til projektet og gutten synes at det lød som et rigtig godt skøn, det var osse den pris han ville vurdere projektet til, nu da det var på første sal osv.

Da vi så pillede de andre enterpriser ud regnede vi ikke med at det ville blive så dyrt heller.

Så efter mange besøg og opmålinger og venten på tilbud, så fik vi endelig prisen i torsdags efter godt 2 måneders venten.

Vi var ved at vælte af stolen da han løftede hånden fra papiret og var pænt målløse.

232.000 kroner!! dvs en m2 pris på omkring 23.000 !!!!!

Vi var selvfølgelig meget chokeret over at han kunne komme med en pris som var næsten 100.000 dyrere end det aftalte.

Det undskyldte han så med at det var jo plus moms, på trods af at vi havde sagt at vi havde afsat 150.000 og så forklarede han osse at det var jo osse på 1.sal, hvilket han osse var klar over da vi snakkede om den oprindelige pris.

Jeg vil gerne høre om det er os der er blåøjet eller om det er ham der presser citronen ?

Kun døde fisk flyder med strømmen wink
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu fortæller du jo ikke meget om hvilket niveau du har valgt i fx skabe, toilet, bruser osv.. er der et veritabelt brusetempel, spa osv så koster det jo meget mere end en enkel brusekabine, et standard toilet, og billige fliser.

Jeg vil sige at prisen egentligt ikke overrasker vildt.

Du skal have opbygget et helt nyt rum altså væge, lofter og gulv. Alt skal være vådrumsgoskendt. Sikkert også med gulvvarme osv. der skal fragtes materieler til og fra... Og det er temmelig meget mere besværligt at skulle slæbe alt op og ned ad trapper og det gør også at der skal arbejdes med langt større risiko for at lave skader mens de mange maerialer slæbes op... den risiko skal du jo også betale (hvem ellers?) En VVS mand er nok ikke det helt rigtige valg... det er mig bekendt sjældent de laver "hovedentrepriser" Jeg tror du vil være bedre tjent med en tømrer eller murer der nok er bedre kendt med at lave hele pakken....

Mine sviger forældre fik renoveret badet for 4-5-6 år siden og det kostede 100 kilo... Der var ikke tale om at rummet skulle ændres som sådan. De samme mure, badekaret skulle ud og der kulle laves et brusehjørne. Lofter er de samme... Og det er da OK materialer med ikke nogen der er specielt dyre.

Så set i tidsperspektivet osv tror jeg ikke det er helt ved siden af..

Men du er naturligvis velkommen til at indhente tilbud fra en anden håndværker... Eller tag et par stykker..
Har du nogle ordentlige tegninger og en materiale liste der er temmelig præcis, kommer du længst.. det efterlader færrest usikkerheder om arbejdet og dermed prisen.

Du fortæller helle rikke hvor i landet du hører hjemme...

Der er ganske sikkert egns afhængige forskelle på prisen...
Kender en VVS mester der hører hjeme i vestjylland men ofte laver arbejde i Kjøwenhavn.. Og mon ikke det skyldes prisen... Også selv om der er afsat penge til bro og diesel samt køretiden...

MVH Njord
Jeg mener bare at hvis han vurdere groft til at starte med, at prisen ville ende på 150 kilo, hvordan han så kom derop i den sidste ende?

Så mener jeg jo han burde have sagt dengang at det slet ikke kunne gøre det til den pris, istedet for at spilde vores og hans tid.

Når vi siger at vi har sat 150 af til projektet , så mener vi jo ikke at vi har sat 150 af.....plus moms og alt det løse, så er det 150...
Jeg mener bare at han burde ha meldt ud i starten at det ikke kunne række, istedet for at give os den forhåbning at det var rigeligt til formålet.

det er i Sønderjylland og det er ikke noget strandvejsprojekt, men et alm bad med lokum 2 håndvaske og en bruser, thats it.

Kun døde fisk flyder med strømmen wink
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
drop ham og tag en anden hvis du allerede nu ikke stoler på ham.
Håndværkere er da syge i roen.
Godt man er GDSér. Så koster et badeværelse sku ikke så meget.
Du skal huske på du jo også skal betale for hans feriedage, firmabil, domicil, værktøj, arbejdstøj, spildtimer, kaffepauser, ostemadder. Ja jeg kunne blive ved
uha det er hårde ord morten b m.
Sand kan du ikke prøve at beskrive dit projekt ,hvad der skal laves og hvad der kan genbruges så er det måske nemmere at give et sagligt svar
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Morten MB...

Er du ikke temmelig hård i dine udtalelser?
Hvad så når du henvender dig til advokaten...
Så betaler du jo også hans strandvejsvilla, sommerhuset i Skagen og skihytten i Alperne.. For ikke at nævne de fire biler, datterens overforbrug svømmepoolen, de mange fridag den dyre specialimporterede kaffe der drikkes af de muselmalede... osv osv

Ja som kunde betaler vi inddirekte for alt det den vi handler med bruger sine penge til.... Nogen vælger en timepris på 300 andre en på 3000..... Hvilken er den rigtige?

Jeg mener at prisen skal afspejle opgaven og de valgte materialer.

Og at lave et badeværelse incl nye væge osv osv er ikke nogen helt lille opgave....
Nybyggeri koster da nemt 15-25.000 / kvm incl de billige rum som værelser....
Så ud fra det er prisen ikke nødvendigvis helt vild... Men uden timepris er den altid billigst... Så er der jo kun materialerne, ingen forsikring, kontorhold, revisor osv..

MVH Njord
badeværelser er det dyreste og hvis man tager det helt fra bunden og det hele skal man ca regne med en m^2 pris på omkring 20-30k.... ved godt det lyder vildt men sådan er det lige nu!

Under uddannelse til Tømrer (sidste års lærling)
Enhver fisk som bliver kroget spræller i vandet, og vær glad for, at du ikke bare startede efter regning.
Hvem af jer som er dummest afhænger jo nu bare af, om du får ham til at lave arbejdet - for så virkede hans "salgs-teknik" krydret med lidt hvide løgne.
Men som ovenfor beskrevet - hvis du ikke stoler på ham nu - så vil det når projektet er slut slet ikke være prisen - men processen som vil ærgre dig mest. (Er det iøvrigt et firma, som normalt beskæftiger sig med total-entreprise - eller forsøgte du bare at spænde ham for en vogn?)
Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

uden at vi kender meget til materialer og alt muligt andet så lyder 10 m2 badeværelse til 232.000 kroner altså af rigtigt meget for mig... men sig du gerne vil have et udspecificeret tilbud så du kan se hvordan det kan blive så dyrt - hvad det er der koster......

og fortæl da i øvrigt aldrig hvad du selv regner med at det kommer til at koste inden, han kommer med en pris selv - det er da forhandlingsmæssigt selvmord
Har de af Jer, der udtaler sig om prisen, selv prøvet at lave et badeværelse på første sal fra grunden?
Jeg har lavet 2 i mit nuværende hus, og jeg skal lige love for at der går rigtig mange timer med det, mange flere end jeg i min vildeste fantasi havde forestillet mig. Alt er langsommeligt, dyrt og besværligt, hvis det skal laves ordentligt med fliser osv, og selvfølgelig 100% efter gældende love og regulativer.
Det kan også laves hurtigt, hvis man er ligeglad med alt og bare klamper løs.

Jeg synes ikke det er så meget et spørgsmål om prisen er 75 kg mere eller mindre, det er langt vigtigere at man har tillid til dem, som udfører jobbet. Et dårligt job kan føre til fallerende udgifter og sorger.
Tænk bare på, hvis der bliver bagfald på lortet!! Det har jeg oplevet tidligere med et badeværelse, jeg købte mig til hos aut., offentligt velsignede, selvhøjtidelige håndværkere, og det til trods for at jeg ofte pointerede at jeg ville have fald mos gulvafløb og ikke væk fra. Det var den dråbe, der der fik mig til at skille mig af med den ejendom og valgte at blive 100% GDS. Dermed siger jeg ikke, at der ikke ind imellem findes håndværkere, der kan lave et badeværelse, oven i købet med fald mod gulvafløbet.
Jeg vil i alle tilfælde stærkt tilråde, at man selv sætter sig meget grundigt ind i reglerne omkring badeværelser og erhverver og bruger et waterpass meget grundigt og ofte (det undlod jeg i min blinde tillid i førnævnte tilfælde! :-( ). Det skal ikke være den type med fast libelle, som en del håndværkere benytter sig af!!! :-)

Jeg synes det er overordentlig spændende at lave badeværelser ( har 4 stk. her.) og kan kun opfordre til at give sig i kast med det, efter forudgående research og hvis man har lidt erfaring med byggeri.

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også