Reparation af stikkontakt

I vores 25 år gamle hus er flere stikkontakter gået i stykker. Det er skrueholderne i de grønne indmuringsdåser der flækker, så stikkontakterne ikke kan få fat. Er er den fiffig måde at udbedre den slags skader - udskiftning af dåserne synes mig lidt drastisk.

Hilsen Kristian
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg skal lige være helt sikker. Du siger at huset er 25 år gammelt men der sidder grønne indmuringsdåser. Så vil jeg mene at der er lavet ny el-installation efter huset er opført og sidder kontakterne så ikke fast med nogle gribere som spænder imod i dåsen for hvis det er tilfældet så kan du alle steder der sælger el materiel såsom bauhaus og silvan købe nogle afbryderskruer i forskellige længder og bruge dem istedet for griberne.
men hvis der sidder skruer i forvejen så er dette indlæg uden betydning.

Men man skal da godt nok være voldsom ved sine kontakter for at "skrueholderne" går i stykker.
Tak for tippet med maskinskruer og kløer, der vil nok være OK. Undskyld jeg var lidt upræcis, vores "nye" hus er opført i 1986 - altså 21 år;-), det sker altså man falder over en løs ledning - det er nok.

Tak Kristian
Citat fra Kristian den anden

Tak for tippet med maskinskruer og kløer, der vil nok være OK. Undskyld jeg var lidt upræcis, vores "nye" hus er opført i 1986 - altså 21 år;-), det sker altså man falder over en løs ledning - det er nok.

Tak Kristian


Hej Kristian..
Tror du har et problem.. Alle afb. og stikk bliver typisk monteret standart med klør.. Når så folk "der ikke forstår at man ikke tager et stik ud, ved at rykke i ledningen" har flået kontakten ud flere gange, går man over til afb. skruer.. så jeg er næsten sikker på at den med klør ikke vil funge for dig..
Mit råd er at købe nogle længre skruer, i værste fald bore "det defekte" ud sætte en rawplug i. Du kan få afbr.skruer i næsten alle længder....
Håber det vil lykkedes for dig... lær konen at hun skal TAGE stikket ud.. eller må du selv til at støvsuge ;-)

Mvh Jan J
Hej alle

Jans svar fik mig til at bruge hovedet! Jeg kiggede en ekstra gang ind i stikkontakten for at se om der kunne bores en rawlplug ind. Så så jeg løsningen, nemlig at dreje indstiksdelen 90 grader, så er der to "nye" holdere. I de 3 defekte kontakter vi har, er det alle steder siden med indstikket det er gået ud over, ikke siden med vippekontakten. I fremtiden må jeg så være mere forsigtig - min kone sætter nemlig altid en finger på inden hun trækker stikket ud, medens jeg nogle gange er lidt mere direkte når jeg støvsuger - den ledning er aldrig helt lang nok:grin:

Hilsen Kristian
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis