Plæneklipper har ujævn motorgang

Hej Rødder,
Nu er jeg ikke nogen haj ud i motorer, så jeg er på r....
Min plæneklipper, der ellers klipper ganske udemærket, går meget ujævnt. Jeg mener meget.
Motoren er en B&S Sprint 40
Den svinger mellem "perfekt" motorgang og næsten "gå i stå". Efter en god svingning, så dør den næsten, slår en stor sort prut og er god igen.
De sidste 30-40 sekunder inden den løber tør, da kører den rigtig godt.
Jeg har lige skiftet olie, tændrør, luftfiler og benzin og jeg har også prøvet med lidt sprit i benzinen (det hjalp lidt).

Er der nogen her, der kan hjælpe?

Anders

Hils!
Hej Rødder, Nu er jeg ikke nogen haj ud i motorer... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Hvilsom

Hej Håndværker og alle andre,
Lou Getz sagde i en Dødbringende våben-fil : "Der kommer et tidspunkt, hvor enhver mand må sige "What the fuck!" ".
Det har jeg sagt, og har strammet den lille fjeder (ikke fikseret, bare strammet ca. ½cm), og nu kører den som død og hel.... . Så må den bære eller briste, nu vil den bare ikke starte med hætten på tændrøret, kun unden

A

Gjorde samme nummer med en gammel havetraktor, dog strammede jeg fjederen så meget som muligt. Det endte med at udstødningen blev så varm at det skidt der var inde i fløj ud, som gløder.

Du skal nok regne med at motoren ikke holder så længe med den løsning du har brugt. wink

For budget reasons, the light at the end of the tunnel had to be switched off.
er det ikke sådan en hvor luftfiltret skal være vædet i filterolie? for meget eller for lidt olie kan også få den til at arbejde dårligt. og være svær at starte

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

du skulle anskaffe dig en elektrisk plæneklipper. jeg arvede en lille een i 1995 og den har klippet utrolig flot siden, Kun een gang blev den slebet,
Hilsen J hvilsom LOL
Det er også vældig fint med en elektrisk plæneklipper, hvis plænen er omkring de 20 m2. har du en plæne på bare 250 m2. er det temlig bøvlet med den ledning.

V.h. Håndværkeren
Annonce
et ny pakning mellem tanken og kaburatoren så kører den jævnt igen
evt en ny kaburator den koster ikke mange penge. Problemet ligger i at det plastik kaburatoren er lavet i bliver skæv og derved suger den falsk luft ind og begynder at gå ujævnt
NÅ ! er man nu også begyndt at lave kaburatorer i Plastic ?

Håndværkeren
ja det er man. Jeg har skiftet et par stykker og de var lavet i en eller anden form for for hård plastik. Det kan ikke lade sig gøre at reparere dem man skifter dem barer til en ny(Jeg arbejder sommetider lidt for et firma som reparer plænklipper havefræser mm)
jamen så er det jo også derfor at benzinen løber ud wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg ved godt at det er en gammel tråd, men jeg har lige haft samme problem med ujævn motorgang og har også haft det på en tidligere plæneklipper. Jeg løste det sådan her (det er ikke raketteknologi!!!):

Afmonter motorskjold (inkl. rullen med startsnoren i)
Afmonter udstødning og luftfilter
Nu er der fri adgang til karburator og tank
Afmonter forsigtigt de små fjedre (som en anden skriver at man ikke skal justere på)
Afmonter karburator og tank
Tag karburatoren af tanken
Skyl tanken grundigt med vand
Blæs karburatoren grundigt ren med trykluft. Blæs ind i alle åbninger på kryds og tværs
Sæt det hele sammen igen (pas på pakningen mellem karburator og tank)
Start dyret og den spinner fint igen (Det gjorde min i hvert fald).

Det er som sagt ikke raketteknologi. Alle skruer og møtrikker er lette at komme til. Det mest bøvlede var at rengøre luftfiltret som var sølet ind i olie.

God fornøjelse :-)
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis