bejse hjælp !!!

hej

Jeg har bejdset et spisebord og 6 stole og efterbehandle med lak. De har fået den perfekte farve, men de smitter meget af.
Mit spørgsmål er om jeg skal vaske bordene af indtil de ikke smitter af mere er farve eller skal jeg prøve med en anden lak.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken type lak har du brugt, forhåbentligt ikke på vand base for så er du på den.

V.h. Håndværkeren
Citat fra boolesen

hej

jeg har brugt en akryllak glans 20 halvmat fra flúgger faver( det er også der jeg har købt bejsen).


Ja så har du lidt af et problem, for det jeg ville anbefale dig var at bruge en alkydlak der også fås som halvmat. Jeg er dog ikke sikker på at den vil kunne samarbejde med akryllakken, men der er nok ikke andet at gøre end at slibe bordpladen grundigt igen. Og starte forfra med en spritbejse og der efter en ordentlig alkydlak. Jeg ved godt at det lugter lidt stærkt ind til det er tørt, men giver du pladen den rette behandling holder det også i mange år. Men der skal mere end et lag på, du skal regne med mindst tre lag fortyndet alkydlak med slibning imellem lagene.

V.h. Håndværkeren
Lige en tanke, inden du kommer alt for godt i gang - har lakken været varm nok til at hærde?
Læste forleden (efter at have bandet mig selv og lak langt væk), at den anvendte lak først hærder ved 20 grader.... og min kælder holder ca. 10......

Ellers ville jeg følge håndværkerens opskrift....

Mvh.

Jan R.
hej igen

har lige været en lille tur oppe ved flúgger og spørge, om den lak jeg har købt og brugt på mit bord, og det viser sig at, han havde solgt mig den forkerte lak.
så jeg fik en anden slags lak ned hjem og jag skal kun lave en hurtig mellem slibning og så på med den nye lak

tak for de gode svar
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis