problemer med vista.

hej

nu har jeg så fået købt en helt ny computer med windows vista, problemet er bare at min kammrat har købt en computer med windows xp, indholdsmæssigt har computerne det samme (ram, cpu, osv) , men min den kører utroligt ustabilt i lidt mere krævende programmer (spil). mit spørgsmål går så på om det er noget man kan ændre på i indstillingerne, eller om jeg simpelthen har fået købt noget rigtig skidt??
hvis det kan hjælpe er det en: acer aspire t180-db7z

håber på at der er nogen som kan hjælpe mig, for jeg har opgivet det.

mvh Kenneth.


 

35 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja, man kan egentlig godt sige du har købt nok skidt.. Men det er nødvendigvis ikke selve maskinen, det er mere styresysemet, altså Vista.. Jeg ville simpelthen holde mig langt langt væk fra det.. - Især når det er en bærbar!

Hvilken version er det? Home, Ultimate eller hvad?

Der er garenteret et eller andet sted hvor du kan ændre så den ikke bruger så meget af din computeres kraft.. Men mon ikke det er et eller andet sted inde under kontrolpanel..? smile
Ja Vista bruger ganske mange af PC'ens kræfter. Jeg prøvede Vista og oplevede som dig, at min PC blev mærkbart langsommere derudover havde jeg problemer med at finde anvendelige drivere bl.a. til min printer. Sluttelig ville mit antivirusprogram ikke fungere under Vista og jeg skulle betale for en opdatering til Vista, når den udkom.
Det korte af det lange - jeg gik tilbage til XP igen.
det er vista home premium,


 

Jeg ville, som de andre her i tråden, heller ikke anbefale Vista, derimod ville jeg vælge at købe en pc med XP, men med opgraderingsmulighed til Vista, da mange af de simple, dagligdags programmer man bruger, ikke er kompatibel med Vista.
mange tak for svarene, men lige en sidste ting, kan man på en eller anden måde få msn messenger til at virke under vista UDEN at vælge at det skal køres som administrator??


 

Annonce
Såvidt jeg er informeret, så skal alle programmer have tillladelse til at køre.. Det skulle gøre computeren mere sikker??
det kan godt være? de fleste kan jeg bare åbne uden problemer, bare ikke messenger


 

det kan godt være? de fleste kan jeg bare åbne uden problemer, bare ikke messenger


 

Har du messenger med som tilladt i Defender - (listen over tilladte startprogrammer)
Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

det står ikke på listen over skadelig software, ;-( men jeg kan godt klare det, med at køre som adm.


 

Der er yderligere 25 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis