To vandlåse i samme afløb

boso
boso
Postnr: 8410
boso boso
håber nogen herinde er vvs-kyndige og dermed kan hjælpe!

Sagen er følgende:

Er igang med at renoverer et gæstetoilet og er efterhånden kommet så langt at jeg skal igang med at montere nye elementer. Afløbet til håndvasken er i væggen og røret er så ført ned til afløbet i gulvet hvor der sidder en vandlås. Dette er som det oprindeligt er lavet.

Konen har nu forelsket sig i vola's design og fint nok med det. Vola lever dog kun en pungvandlås som jeg kan bruge til at koble til afløbet i væggen. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt det skaber nogle problemer at have to vandlåse i samme installation.

Så kan nogen herinde hjælpe???
mnoergaard
mnoergaard
Postnr: 2750
mnoergaard mnoergaard
må du overhovet have 2 efter hindanden?

det skal jeg så ikke balnde mig i.

men er det synligt? hvor hvis det er inde i et skab, så kan man da sætte en vinkel på bundventilen og fører det over til alføbet i vægen med noget 32mm. rør
M.V.H. Martin
Held og lykke med projektet
LuneLund
LuneLund
Postnr: 5800
LuneLund LuneLund
Jeg tror faktisk vores er lavet, som du beskriver.

Beskrivelse: Afløbet i vasken har punglås (i øvrigt skjult i underskabet) og føres derefter skjult i væg og gulv til et sideindløb på gulvafløbet i brusekabinen. I dette gulvafløb er der ligeledes en vandlås-indsats.

Umiddelbart kan jeg da ikke se, hvorfor dette skulle være ulovligt - tværtimod.

Endvidere vil punglåsen jo netop lukke af for evt. "dufte" i røret fra vask til gulvafløb.

Jeg mener ikke man skal særligt mange år(tier) tilbage, før der bare var afløb direkte fra vasken uden lås...

wink

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

mnoergaard
mnoergaard
Postnr: 2750
mnoergaard mnoergaard
det kan også være et princip vi køre i det firma jeg arbejder i.

men 1 vandlås er nok.

LuneLund--> det med lugten gennem afløbet i vægen, det kan absolut ikke være meget, hvis der er noget.
M.V.H. Martin
Held og lykke med projektet
Lopus
Lopus
Postnr: 7000
Lopus Lopus
jeg spurgte en aut. vvsér da jeg lavede bryggers og han gav et bestem nej, til 2 vandlåse.. kun en, sage han, men han begrunde ikke sit svar !
Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
helja
helja
Postnr: 8520
helja helja
Citat fra Lopus

jeg spurgte en aut. vvsér da jeg lavede bryggers og han gav et bestem nej, til 2 vandlåse.. kun en, sage han, men han begrunde ikke sit svar !

Hej..
Grunden til man siger nej til 2 eller flere vandlåse, er hvis skidtet stopper er det typisk ved en vandlås, og sidder de skjult er det noget lort.. Men en synlig under vask, og en i gulv er da helt fint.. dejlig med en man kan skille af og gøre helt ren... så god ide..

Mvh Jan J
Vil du være med? Log ind for at svare.