Hvor meget fylder en pumpeshunt ?

Davs dudes

Nogen der ca. ved hvad en pumpeshunt fylder (3 afgange) - skal bare vide om den kan sidde i en fortsatsvæg på ca. 15cm ?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du mener i bredden, så kan det ikke lade sig gøre, pumpe+ fordeler til 3 fylder ca. 35 cm(hvis du vil kan jeg finde det helt precise mål)

Hvis du mener i dybden, så kan den godt være der! her er det pumpen der fylder og det hr ingen betydning med hvor mange afgange der er

Mvh

Klaus
Tsk. Spotvvs. du er her sku altid..!! total fedt

Det er i dybden, mener at en cirk. pumpe er ca. 11cm?? altså en normal 15/40, Det kunne være TOTAL fedt hvis du kunne finde præcise mål.

Overvejer krafttigt at bestille fra dig, når jeg skal have 2x shunt+en MASSE pex..

Mvh.
Sten Krog


Citat fra www.spotvvs.dk

Hvis du mener i bredden, så kan det ikke lade sig gøre, pumpe+ fordeler til 3 fylder ca. 35 cm(hvis du vil kan jeg finde det helt precise mål)

Hvis du mener i dybden, så kan den godt være der! her er det pumpen der fylder og det hr ingen betydning med hvor mange afgange der er

Mvh

Klaus
Hej StenKrog,

Jeg har målt den pumpeshunt som sidder i mit sommerhus(hjemme har jeg jo ingen shunt)

Målt fra væggen og ud(dybden) er den 13,8

Min er bygget op i en vinkel(sidder i et hjørne) der gør at den fylder en anelse mere ud fra væggen, så normalt er den måske kun 13 cm, men hvis du regner med 13,8 så er der rigelig med plads.

Mvh

Klaus
Du er kanon. Du har tidligere anbefalet mig megatherm samt link. thx.

Hvor lydt er sådan en?? er det noget pis at sætte den i væggen i stuen??, lågen bliver lavet med en ca. 10mm styrolit plade, som lydisolering.

Omkring udluftning, vil jeg tage det senere, for at se om det bliver nødvendigt.

Mvh.
Sten Krog

Citat fra www.spotvvs.dk

Hej StenKrog,

Jeg har målt den pumpeshunt som sidder i mit sommerhus(hjemme har jeg jo ingen shunt)

Målt fra væggen og ud(dybden) er den 13,8

Min er bygget op i en vinkel(sidder i et hjørne) der gør at den fylder en anelse mere ud fra væggen, så normalt er den måske kun 13 cm, men hvis du regner med 13,8 så er der rigelig med plads.

Mvh

Klaus
Hej igen,

Pumpen larmer lidt, prøv evt. at lytte til en anden cirkulationspumpe og prøv at stille den på de 3 hastigheder.

Den jeg har i sommerhuset sidder i et skab, der støder op til et soveværelse, den kan precis høres på II, men er som regel intet problem på III høres den tydeligt her er det både pumpen og vandet man kan høre, men igen det er op til et soveværelse i et sommerhuskvater, og der er der bumstille om natten.

I en stue, tror jeg ikke du for problemer, desuden kører pumpen og cirkulationen i shunten kun når en af dine termostater "kalder" på varme, ellers er pumpen slukket

Flamingo er det specielt lydisolerende? hvad med noget rockwool?

Mvh

Klaus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis