Nedrivning af hus.

Vi går med en ide om at nedrive vores hus og bygge et nyt. Vi er glade for at bo hvor vi bor, men har for lidt plads og kunne godt tænke os et nyt.

Men hvad koster det at rive et hus ned. Det er på 107 m2 og der er støbt krybekælder - og jeg ved det koster at få knust beton.
Muret væge og taget er med tagpap, ellers lige til.

Har du en ide havd det ville koste - eller skal vi se på tilbygningsplaner....

På forhånd tak for svar.

Fortsat god påske...

Michael L
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Michael.
Hvis dit hus er sundt og godt ville det da nok være det billigste at få tilbygget. Det skal der selvfølgelig søges tilladelse til, men der skal så vidt mig bekendt også søges tilladelse til at rive et eksisterende beboelses hus ned.
Ellers kunne du jo prøve denne her: Hus bortgives mod nedtagning, der skal så være en star og slut dato på aftalen som skal laves skriftligt så du ikke bare står med en stor stak murbrokker du selv skal fjerne. Og så skal den der får alle matrialerne selv betale for fjernelse af alt. eks. ned til det støbte beton. På den måde kunne du sikkert spare en hel del grunker.

V.h. Håndværkeren
Så står du seriøst også med hænderne i lommen og kigger på.

Citat fra brwnx

jeg fik at vide fra flere typehus leverandører at en nedreivning af et gammelt hus koster ca 10000 pr m2
Citat fra brwnx

jeg fik at vide fra flere typehus leverandører at en nedreivning af et gammelt hus koster ca 10000 pr m2


For satan da en pris!!!

Det vil jeg da gerne gøre det for.

Her er som eks.

107 kvm. *1000kr. + moms=107.000 kr. og incl. moms=133.750 kr.

Der er mange mange ting der spiller ind som eks. tag pap (andre ting indeholdene kemikalier) hvor dyb er sokklen og hvilken slags er det.
Hvor meget armering er der.
Hvordan ser det ud med tilkørsels forholdende.
Hvor meget håndmandsarbejde er der i huset(bemærk dette kan gøre huset væsenligt dyre)

Som sagt før er det synd at vælte huset hvis det umilbart ikke fejler noget men man skal også tage i betragtning af hvad det koster at renovere noget gammelt kontra bygge noget nyt.

Men ovenstående pris er en CA. pris hvad vi plejer at tage for et hus i denne størrelse der kan så komme lidt mere til ihenhold til ovenstående og bortskaffelse men disse ting er på plads ved en entreprise kontrakt inden start.Dette anbefales kraftigs ved denne slags projekter da du så er sikker hvs der evt. skulle løbe merudgifter på og et evt. nedbrydnings firma ikke kan klantre dig mer´prisen.

Håber dette har hjulpet bare lidt!!!
Citat fra StenKrog

Så står du seriøst også med hænderne i lommen og kigger på.


jeps...det er altid et godt udgangspunkt...

ok..så jeg havde skrevet forkert...det var 1000dkk pr m2...sorry
Annonce

Hej

Hvis andre står i samme situation, så husk man skal være opmærksom på følgende i forbindelse med nedrivning af hus:

  • BR10 1.7, stk. 1: Nedrivning skal anmeldes til kommunen, og det skal ske minimum 2 uger før nedrivningen påbegyndes.
  • BR10 1.7, stk. 2: Der skal oplyses bygningens adresse, matrikelbetegnelse og bygningsidentifikation. Der skal også oplyses bygningens højde og grundflade.
  • BR10 1.7, stk. 3: Garager, udhuse og carporte samt lignende små bygninger kan nedrives uden anmeldelse.

Jeg har skrevet mere omkring emnet her: http://bygoghus.dk/nedrivning-hus-skal-du-vide-priser/

Min erfaring siger 80.000 kr. - 100.000. kr. incl. moms.

Jeg anbefaler ofte at man bygger nyt, hvis man har mullighed for det, da man energimæssigt kommer på forkant med tingene, og får vedligeholdelsesudgifterne et stykke ud i fremtiden.

Byg nu med omtanke (udhæng på huset) og søg ordentlig rådgivning!!

Det er jo en 11 år gammel tråd , så problemet er nok løst .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Ved at det et en der skulle have lidt reklame fir hans webside 🙄

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis