Nogen der kender støvsugeren. ROOMBA ?

Davs

Nogen der har erfaringer med svinet her:

http://www.lomax.dk/Index.asp?VI=3&CI=4&Varenr=7001340
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeps erfaring haves! Vi købte en for nogle måneder siden og er egentlig godt tilfreds med den.

Den er ikke glad for tæpper med lange frynser, men fungerer godt på klinkegulve, trægulve osv.

Den støvsuger naturligvis ikke som hvis du selv er igang med den store maskine, men det er ganske udemærket til den daglige rengøring.

Det er i hvert fald dejligt at komme hjem til en støvsuget stue uden at have gjort noget som helst smile smile
ja vi købte SE modellen.

Den kan ikke kører over dørtrin, så man må tage et rum ad gangen. Nogle gange skal det dog siges at den kan tage uforholdsvismæssig lang tid om at støvsuge et rum. Lidt som om at den bliver ved til den løber tør for strøm. Det er dog ikke det store problem for os idet vi ikke har dørtrin i huset og derfor kan få den til at støvsuge nogle relative store rum ad gangen.

mener vi købte vores på hjemmesiden net2kontant.dk - fin service og på daværende tidspunkt dem med bedste pris. Om det stadig forholder sig således skal være usagt.
Hej,
Ja - jeg kender den ganske godt vi har (eller rettere havde) en Roomba Green som vi købte for ca. 3 år siden. Efter ca. 1 år begyndte den at blive syg (the dreaded cicle dance) den begynder at køre i ring og starte og slukker hele tiden. Så blev den byttet til en nyere model på garanti - og ca. efter 1 års tid begyndte den nye på samme opførelse.
Ideen er god og vi har været meget glade for den, meen desværre er der mange fejl på modellerne. Til gengæld har IRobot (som laver dem) en meget udemærket kundeservice - de bytter simpelthen defekte maskiner til nye.
Der findes en del amerikanske sites til Roomba - og de er langt længere fremme med modellerne derovre (naturligvis).
Flere af vores venner og familie har haft samme problemer med deres maskiner også.
Kostede den kun det havle ville jeg måske købe en igen - men når de kun holder 1-2 år gider jeg ikke mere.

Her er lidt links:
http://www.roombareview.com/
http://www.roombareview.com/hack/circledance.shtml
Citat fra boso

Nogle gange skal det dog siges at den kan tage uforholdsvismæssig lang tid om at støvsuge et rum. Lidt som om at den bliver ved til den løber tør for strøm.


Min erfaring her er at dele rummet i passende stykker med en virtual væg. Den går langt hurtigere - men er man ikke hjemme, og forventer at hele huset er støvsuget når man kommer hjem, hjælper det jo ikke smile
Sæt stolene op på bordene, og fjern andre let flytbare forhindringer - så få forhindringer som muligt gør at den bliver hurtigere færdig og kører i mere økomomisk mønster (og der er system i det selvom det umiddelbart er svært at se - man lærer den at kende efter et års tid eller såwink

Vores vinkelstue er på ca. 50m2 og det snupper den i to omgange på en enkelt opladning på ca. 2 timer. Delt med virtual væg.
Annonce
Mit problem ligger i, at vi skal til at bygge om, og i den forbindelse lave centralstøvsuger i hele hytten (80kvm+50kvm kælder) , så var det at jeg faldt over roomba, som en erstatning.

Men må godt nok sige at jeg er kommet meget i tvivl om det skal være Centralstøvsuger eller roomba+en mindre ledningsfri støvsuger.
Hej,
En Roomba kan ikke erstatte en "normal" støvsuger - den kan jo ikke tage støvet ovenpå fodpaneler og i hjørner under loftet m.m.
Men det er en dejlig indretning i det daglige husholdningsarbejde når gulvene lige skal have "en tur" :-)
Du siger jo noget.. thx.

Citat fra Staun

Hej,
En Roomba kan ikke erstatte en "normal" støvsuger - den kan jo ikke tage støvet ovenpå fodpaneler og i hjørner under loftet m.m.
Men det er en dejlig indretning i det daglige husholdningsarbejde når gulvene lige skal have "en tur" :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis