Udskiftning af Gas fyr.

Jeg har købt et ældre hus hvor gasfyret står i mellemgangen og fylder ca 1,5 kvm det er en meget gammel svend :-)
Mit spørgsmål er så:
Der er krybekælder over hele huset og en lille kælder i ca 1/3 af huset, og der havde jeg tænkt mig at sætte et nyt fyr op, skorstenen ert ca midt i huset hvor fyret idag går ind i, hvis jeg så sætter det nye fyr op i kælderen er jeg jo nød til at lade røret gå et stykke vandret ind under gulvet i mellemgangen og så ind i den eksisterende skorsten ( gulvet skal op i mellemgangen da det gynger) kan det lade sig gøre eller hvordan kan jeg ellers løse det?

På forhånd tak for svarene
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg har ingen direkte ekspertise i problemet, men jeg tror bestemt at det er muligt med den løsning du skitserer.

At jeg svarer, er af en anden grund: uanset hvor mange gode råd du får - her eller andet steds - så ville jeg checke planerne med den lokale skorstensfjer før iværksættelsen ... det er den hurtigste og billigste måde at sikre sig at man ikke skal lave tingene om senere ;-)

imGray">eg, - en snert af kokos når en planke går gennem maskinen - spindelvævstynde kniplingespåner der krøller op gennem spunsen i min høvl - eg!
Tak for svaret, jeg havde også om alle omstændigheder tænkt mig at skulle have fat i en vvs installatør som skal stå for projektet, men det kunne jo være der var en sag-kyndig herinde der kunne svare på om det kan lade sig gøre eller om der skal noget helt andet til for at jeg kan flytte fyret.
du skal have din vvs installatør til at lave det. Gas skal altid anmeldes til gasværkerne.
Du må ikke have skjulte samlinger på gas ledninger, så det kan give visse problemer, men gå det i gennem med vvs installatøren, han skal vide alt om det.
der skal også være aftræk på dit gas fyr, det skal føres i den gamle skorsten, desuden skal der også være frisk luft til den, det har noget med brænd værdigen at gøre, for at brænde 1m2 gas af skal det bruges 4 m2 ren ozygen, og der er kun ca 21 % ren ozygen i luften, altså ca. 5 gang så meget - 20 m2 luft. mener dette er de rigtigt tal, men igen din vvs installetør skal vide alt om dette.
vil du etc vide mere, så kan du kontakt din gas leverandør.

håber du blev lidt klogere.


Hilsen Martin

M.V.H. Martin
Held og lykke med projektet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis