"Tynd" isolering under gulvvarme??

Hej,

Vi vil gerne lave et gæstetoilet i kælderen med varme i gulvet. Der er pt. uisoleret betongulv som skal beklædes med fliser. Det skal kun være komfortvarme (el) - selve rummet opvarmes med radiator. Jeg vil gerne slippe for at fjerne beton/jord....... Der vil være tændt for varmen ca. 1t/dag.

Findes der en "tynd" isolering der kan placeres direkte oven på betongulvet, og som der kan lægges elvarme/fliser direkte på ? Den samlede tykkelse skal gerne holdes <5cm da der kun er 210cm loftshøjde.

Mvh Thomas
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke lige se en løsning på dit gulvvarmeproblem (husk på at hvis du vil have varme i gulvet i en time, så kan det hurtigt kræve et par timer med strøm på, når der ikker er en god isolering under).

Men hvorfor ikke overveje et trægulv i f.eks. teak? Ligesom et tæppe føles varmere ved samme temperatur som sten, så føles træ også varmere end kolde fliser, og træ kan sagtens klare opgaven.

imGray">eg, - en snert af kokos når en planke går gennem maskinen - spindelvævstynde kniplingespåner der krøller op gennem spunsen i min høvl - eg!
Jeg har brugt hele påsken på at rive mit gamle toilet ned og er nu ved at bygge det op igen. Jeg har heller ikke ret meget plads i højden til at bygge gulvvarme med, og har derfor valgt at lægge 20 mm lux element, som er en slags armeret styropor-plade. De fås i mange tykkelser og er nemme at arbejde med. Jeg lægger så el-gulvvarmen ovenpå dette, samt et lag gulvspartel, og derefter fliser. Samlet byggehøjde ca. 3,5-4,0 cm.

Det tror jeg er løsning for dit gæstetoilet.

Mvh.
Mogens

Mvh.
Mugge
Lidt OT. står også og vil lave vårdrum i kælderen. Har du undersøgt om du må for kommunen??


Citat fra ThomasSt

Hej,

Vi vil gerne lave et gæstetoilet i kælderen med varme i gulvet. Der er pt. uisoleret betongulv som skal beklædes med fliser. Det skal kun være komfortvarme (el) - selve rummet opvarmes med radiator. Jeg vil gerne slippe for at fjerne beton/jord....... Der vil være tændt for varmen ca. 1t/dag.

Findes der en "tynd" isolering der kan placeres direkte oven på betongulvet, og som der kan lægges elvarme/fliser direkte på ? Den samlede tykkelse skal gerne holdes <5cm da der kun er 210cm loftshøjde.

Mvh Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis