Bilen vil ik starte

Hej,

J ejer en golf III 1,8 fra 94. Efter et par tur igår gad den simpelthen ik at starte igen. Der kommer ik noget lyd fra starteren. Batterien er fuld opladet og der er masse strøm og der er også lys i instrument panellet. Kan det være starteren der er røget? Hva kan man gøre ved det?

MVH

Y
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa..

Skal ikke gører mig klog, men kan da godt være jeg har et svar, har du tjekke om der er en løst ledning, nede omkring starten, har haft sammen problem en gang, og der var den bare faldet af. men ved ikke lige om den er det på din, men tjek den..
Lidt førstehjælp fra en våd amatør:

fat din manual, find sikringsboksen på bilen og check alle sikringer (jaja - den til lyset og lignende kan selvfølgelig ikke give problemer,men det er nemmere at checke alle,end at bruge tid på at finde ud af hvilken sikring der styrer hvad).

Er det ok,så slå tændingen til (drej nøglen) og check om der er lys på dytten - muligvis sidder der nemlig også en sikring på pluspolen på dit batteri, - så check også den. Er den ok, men nul lys på dytten, så rens polerne på batteriet og sørg for at de er skruet ordentligt på.

Med andre ord: at batteriet er opladet, betyder ikke at bilen får strøm - det skal passere både sikringer og kontakter før det kan aktivere noget.

I din situation skal strømmen fra batteriet og ned til starteren, og dvs at der er et antal sikringer,din tændingslås, startrelæet og selve starter som kan skabe problemet.

imGray">eg, - en snert af kokos når en planke går gennem maskinen - spindelvævstynde kniplingespåner der krøller op gennem spunsen i min høvl - eg!
Der findes ikke sikringer i startersystemet.
Hvis du har spænding på det kraftige kabel, der går til starteren, og du får spænding på det tynde kabel, når du drejer nøglen. skal startsolenoiden klikke.
Hvis ikke, er den defekt.
Hvis den klikker, er kontakterne i solenoiden, eller starteren defekt.
Det er biligere at købe en hos en hugger end at kontakte en mekaniker
Ved godt det er et problem på mange gamle biler.. men hvad skal der til for at motoren springe ud i det "med det samme"? Strømfordeler? tændingen?
Hvis starteren drejer normalt, kan der være flere årsager til, at motoren ikke starter som f.eks. tændingsystemet eller brændstofsystemet.
Hvis motoren starter, men blot er lidt træg til det, findes den mest sandsynlige fejl i brændstofsystemet.
Annonce
motoren starter fint hver enest gang. bare det at det tager lidt tid og lyder som en rigtig gammel bil..
Jeg tror at jeg lige ville give den en liter karburatorrens (man køber bare en flaske og hælder den i tanken) for at se om det ikke hjælper lidt!?

imGray">eg, - en snert af kokos når en planke går gennem maskinen - spindelvævstynde kniplingespåner der krøller op gennem spunsen i min høvl - eg!
Citat fra Turnus

Hej,

J ejer en golf III 1,8 fra 94. Efter et par tur igår gad den simpelthen ik at starte igen. Der kommer ik noget lyd fra starteren. Batterien er fuld opladet og der er masse strøm og der er også lys i instrument panellet. Kan det være starteren der er røget? Hva kan man gøre ved det?

MVH

Y


Hej
Prøv at checke din stelforbindelse fra motor til stel om den er ok.
MVH.

Med venlig hilsen

Søren
[Indlæg slettet]
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis