beklædning af væghængt cisterne

Godformiddag!

Jeg har købt en gerberit cisterne som skal monteres så vi kan få toilettet løftet væk fra gulvet. Når jeg først har overstået puslespillet med at samle skidtet....der er godt nok mange dele....så skal boksen jo beklædes.

jeg vil beklæde den med vådrumsgips, men er i tvivl om bedste måde at fastgøre det. Skal det limes på stålrammen eller skal der monteres nogle lægter på stålrammen som gipsen skrues i?

Jeg foretrækker klart at lime gipsen på da jeg gerne ser at kassen er så small og lav som overhovedet muligt.

Nogle med erfaring/input til løsning af opgaven???
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der dur ikke bare at lime gipsen på. Der vil jo komme en del vægt på skålen når du sætter dig og derfor skal det være en rimeligt stabil konstruktion.

Jeg er selv igang med et badeværelse med samme cisterne og jeg regner med montere lægter og forskalning derpå fibergips. Det har jeg også i resten af badeværelset.
Selve den blå ramme fastgøres i bag væggen, så den ikke er afhænging af en beklædning du senere gemmer den bag..!

Du bygger af enten alm. eller stål lægter et skelet, der er glat med rammen, sådan at gipsen køre lige forbi, og røre, som var det en del af skelletet. sæt skeletet stram på begger sider af toilet rammen, og ellers hvor du har behov for at bygge gips, og beklæd den så med 2 lag vådrums gips. svære er det ikke... så bliver væggen ikke mere en 2,5 cm fra din ramme og ud..

så det bare at ta sig go tid til at lave alle de mange (5) huller rigtige første gang

man KAN godt skrue i rammen, med selvskærende gips skruer, men det er ikke nødvendigt, og pas endeligt på ikke at ramme, vandbeholderen...

håber min forklaring er forståligt..

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis