Bordplade - der er anderledes!

Jeg har fået den fikse ide at jeg vil lave mig en bordplade i beton, til mit nye badeværelse. Mit spørgsmål er derfor, hvordan kan man slibe bordpladen helt glat, samt med hvad man kan efterbehandle pladens overflade. Håber at der er nogen der har erfaringer med lign projekter.
Mvh Tor

------------------
Tor

Mvh Tor
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo muligt for det du påtænker er jo en terazzo plade eller noget der tangerer.

Brug søge funktionen da vi tidligere har snakket om et eller flere lignende projekter.

Vi har b.la. beskæftiget og med forskallingen og armering osv...

Venligst Njord wink

MVH Njord
JO selvfølgelig har Terrazo været i mine tanker, men jeg har også på et tidspunkt hørt om en designer som fremstillede sofaborde i beton. Det var efter dette at jeg fik lysten til at lave en beton plade - eller i hvert fald give det et forsøg!
Mvh Tor

Mvh Tor
Jeg har læst om et sofabord i beton i GørDetSelv. Jeg kan ikke lige huske hvilket nr. men der blev i hvertfald vist hvorledes man byggede skabelon, støbte etc.

jeg kan godt prøve at finde artiklen hvis det er??

Mvh Lars
Ja det er jo klart bordet "Flight Deck" af Morten Voss du vil lade dig inspirere af..

Men de betragtninger der ligger omkring et terazzobord og beton bordet er de samme.. Det er vel bare Marmr skærver i betonen og så en nedslibning når det er terazzo. Morten Foss's er uden denne nedslibning... og er sikkert lidt mere rå i looket.

Men prøv at søge på : "bord beton" så vil du få noget af det du efterlyser. og prøv også med terazzo så kommerd er sikkert også moget der vil kunne inspirere dig.

Venligst Njord wink En glad amatør smile

MVH Njord
Jo tak Jørgen, nu er det jo kvaliteten af indlægene mere end antallet der burde give roser wink wink wink wink

Venligst Njord wink En glad amatør wink

MVH Njord
Hej smile

Så vil jeg hermed rose dig, njord, for dine gode 1073's kvalitetsindlæg! (minus dem hvor du ikke er enig med mig biggrin)

Mvh
ThomasB
Hej smile

Så vidt jeg ved, er det specialbeton man bruger. Kontakt: http://www.terrazzo-manden.dk eller http://www.concrete-terazzo.dk/ for at høre om hvilken beton de bruger. Samtidig kan du høre hvilke slibeskiver de bruger.

Husk når du skal i gang med dit bord, at det skal armeres. Enten med fibre, eller også med jern.

Mvh
ThomasB
Jeg takker for hjælpen - specielt det sidste link ser spændende og lærerigt ud.
Mvh Tor

Mvh Tor
Jeg så for et stykke tid siden et lav-det-selv program på svensk TV hvor de lavede sådan et bord. Jeg kan ikke huske den præcise fremgangsmåde, men måske det er muligt at finde noget på svensk TV's hjemmeside?

MVH
Kontornusseren
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis