Tagrygning

Hej,

Vores lade og stald har ingen tagrygning, og jeg kunne godt tænke mig at få dem monteret - eller i det mindste få en pris idé.

Det drejer sig om ældre eternittage, ca 50-55 meter rygning ialt.
Det er fri tilgang til tagene fra alle sider.

Er det et tømrerfirma jeg skal have fat i, eller et decideret tagfirma?

Vil jo gerne have det lavet så billigt som muligt.

Er der nogen herinde som har en ide om hvilken totalpris der er realistisk at forvente? (materialer+arbejdsløn)

Takker!

Peter
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vel ikke værre, end at du selv kan gøre det?
Sæt, nedefra lodrette støtter i toppen af dine spær i rette højde, monter derefter en lægte på disse støtter, som du kan skrue dine rygningsstykker fast i.
Sådan gjorde jeg, og det overlevede dec. stormen '99 og skortensfejerens senere danse over taget..
Tanken er værre end handlingen :-) og så ser det meget bedre ud bagefter. Det andet ser dog så sølle ufærdigt ud.
Jeg ville vente til sommer.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Undskyld jeg ikke svarede før, men Staun har jo illustreret det så fint med nogle beslag, jeg ikke kendte eksistensen af.
I stedet for beslagene kan du bruge lægtestumper der skrues fast i toppen af spærene, og erstatter beslagene. Hvis ikke disse beslag er dyre, ville jeg nok bruge dem.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra ktm

Undskyld jeg ikke svarede før, men Staun har jo illustreret det så fint med nogle beslag, jeg ikke kendte eksistensen af.
I stedet for beslagene kan du bruge lægtestumper der skrues fast i toppen af spærene, og erstatter beslagene. Hvis ikke disse beslag er dyre, ville jeg nok bruge dem.
mvh
ktm

Jvf. Carl Rasmussen (http://www.carl-ras.dk) koster Topplankebeslag kr. 35,00/stk - de kan nok findes billigere hvis du kikker dig omkring og tager kvantitet i beregning.
Tak for de gode indlæg. Har nu selv ledt også og fundet dem lidt billigere her: 18 kr./stk
http://billigbyggevare.dk/product_info.php?cPath=25_27&products_id=3566&osCsid=40b6af6e56fdcb745611f72bfb714de2

Men er det nødvendigt med den lægte???
Jeg spørger fordi en anden af vore takkonstruktioner ( ca 20 år gammel) har rygning, men der er ikke nogen lægte i toppe. Rygningen er skruet fast i den nederste del af fligene med samme skruer som holden pladen nedenunder.

Håber I forstår meningen...

Peter
Ja der var jeg ikke hurtig nok Peter m, det klarede du jo selv.

Mvh. Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis