Overstryge tag

Jeg vil overstryge en del af mit tag i weekenden, men vejrudsigten ser ikke så fin ud.

Jeg ved godt at den ideelle mørtel til formålet er hydraulisk kalkmørtel, fordi det er den mest fleksible type. Men kan jeg overstryge med cementmørtel i stedet? Jeg bilder mig ind at den hærder hurtigere og sviner mindre end kalkmørtel. Desuden slipper jeg for afsyring bagefter.

Hvor længe mon det skal være tørvejr for at cementmørtel, hhv. hydraulisk kalkmørtel kan nå at hærde uden at tage skade af regnen?

Hvis jeg alligevel bruger en kalkholdig mørtel og afsyrer, hvad siger mine galvaniserede tagrender til det?

Tak for alle input.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej

Du kan godt overstryge dit tag med cement - men det vil du næste vinter eller senere fortryde bitterligt! Du vil med sikkerhed opleve at cementen ikke kan give sig, hvorfor dine teglsten vil sprænge og så er du jo lige vidt!

Der findes ingen lette løsninger og slet ikke på denne årstid. Derfor vent til vejeret bliver noget mere stabilt og så få gang i den hydragliske mørtel. Det vil du blive meget mere glad for i længden.

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis