Tips til at fjerne limfarve

Nu hvor jeg har fjernet tapet i store mængder, skal jeg igang med at fjerne frygteligt mange kvadratmeters limfarve fra mine vægge.

Jeg har læst mig frem til at det er vand som er min bedste ven i den her sammenhæng og at det kan foregå med
[LIST]
[*]stiv kost/børste
[*]stor svamp[/LIST]og så en god portion tålmodighed.

Er der nogle som har et godt råd, andre tips eller kender den perfekte løsning på at skulle fjerne masser af limfarve, vil det blive modtaget med kyshånd!

mvh
Christian
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lige købt et gammelt hus og fjernet al tapeten i huset inkl. limfarve i store mængder.. Vand er godt, men prøv noget tapetopløser fra danalim (købt i bauhaus for 35 kr), det virker ret effektivt..

Ellers god arbejdslyst..

M.v.h Nordin Naciri
Hej Christian,

Jeg er selv den glade ejer af en entre og trappeopgang som var plastret til med limfarve. Jeg har prøvet samtlige gode råd der findes, da det med at vaske det ned er et pokkers arbejde og et værre svineri.
Den eneste alternative løsning jeg har fundet brugbar er at klistre væggen godt ind i en kraftig tapetklisterblanding (Arabin - god gammeldags tapetklister), og så "tapetsere" med gamle lagner. Dem kan du købe for få kroner i genbrugsbutikken. Lad det sidde i et par dage så det er gennemtørt. Herefter kan du trække lagnerne af, og langt det meste af limfarven følger med. Det kan være nødvendigt at gentage processen. Derefter er mængden af vaskearbejde der skal foretages minimalt.

/Jan
Jeg har med held kureret limfarvede vægge med forankringsgrunder.
Første gang lavede jeg forsøg med både noget Lip(acrylacetat) jeg havde stående og Fluggers forankringsgrunder(microdisperser). Begge typer virkede og holder stadig. Vægge og lofter blev efterfølgende malet.

Med en lille smule dovenskab når man længst.

Lars

Hvad hånden formed er åndens spor.
Hej

For et par dage siden begyndte jeg at male et loft, hvor der i tidernes morgen er påført LIMFARVE. For ikke at ødelægge limfarven, fortyndede jeg malingen (alm. hvid loftmaling). Dette for ikke at det skulle bryde igennem limfarven og lave luftbobler.

Dette lykkedes meget godt, men nu hvor jeg vil male 2. gang slår den så alligevel igennem og laver bobler.

Jeg har besluttet mig for, at fjerne al maling og limfarve m.m. der måtte være tilbage.

Det der kan vanskeliggøre arbejdet. er måske at jeg gar grundet oven på limfarven, så der er en et lag der skal arbejdes igennem.

Hvordan fjerner jeg limvfarven OG den fortyndede loftmaling som der sidder 1 lag af?

Håber på et godt råd derudefra.
nu er det selvfølgelig ved at være en gammel tråd, men bare til orientering så kan man "nøjes" med at skrabe så meget af som man nu kan, og derefter grunde med vandig alkyd grunder, som binder limfarven på bagsiden...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også