Jeg kan slet ikke vente med at slå græs

Eller rettere: Min kære forlovede kan ikke vente. Pga den mærkelige vinter vi har haft er græsplænen ved vores nye hus vokset sig temmelig lang og ulden i det. Og den øverstbefalende ønsker den trimmet asap så hun kan nyde udsigten fra vores nye vinduer. rolleyes
Desuden bliver katten våd på maven når hun går gennem græsset (slankemad kunne evt løse den del af problemet cool )

Men hvornår kan hun sende mig ud i den friske (forårs)luft? Altså - hvornår kan man begynde at slå plænen.. Er det nok at risikoen for nattefrost er overstået eller skal man vente til plænen for alvor begynder at gro (endnu mere) ?

Mvh
Niels
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Konen kan nemt sende dig ud i den friske forårsluft, de næste par uger, men det bliver ikke for at slå græs biggrin biggrin vi skulle få snestorm, med en 1/2 m. sne den næste uge med minus 10 gr. denne weekend.
Måske kan du nå at slå den idag ? så ikke du selv skal lave mad de næste par uger rolleyes rolleyes Mvh.

Benny N.
hej du kan sagtens slå græsset på denne årstid bare det er over 5 grader , er græsset langt så husk at rive det afklippede sammen da plænen ikke kan li at værer tildækket ,, husk jorden er blød på denne årstid så du laver nemt spor i underlaget ved at kører med en plæneklipper,,smile

ps. kan godt værer dine naboer ryster på hovedet ad dig............


hilsen www.je-nielsen.dk
- og ikke for kort endnu - tag det etapevis (1-1,5 cm)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis